Mina SMS skickades i framtiden

Diskussion i 'Allmänt' startad av zaragon, 17 dec 2010.

1. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Sedan jag installerade om min HTC Hero för några veckor sen, har jag haft ett irriterande problem.

I SMS-konversationen med min fästmö så tror min telefon att alla sms jag skickat sen jag installerade om telefonen är skickade 29-06-2011 23:19. Det innebär att alla sms jag skickat sen ominstallationen syns underst i konversationen och för att läsa något av min fästmös sms måste jag scrolla upp en, för varje dag längre och längre, bit.

Detaljer:

• Det är bara i hennes konversation som jag har problemet - sms jag skickat till alla andra sen ominstallationen har rätt tidsangivelse för de skickade smsen.
    • Jag använder ChompSMS. Den inbyggda appen "Messaging" kraschar förresten när jag försöker öppna en konversation - vilken som helst.
    • När jag backupade SMSen i samband med ominstallationen gjorde jag halvt bort mig och backupade ungefär hälften genom en gmail-backupare och hälften genom WaveSecure. De SMS jag återställde från WaveSecure står alla som skickade och mottagna vid klockslaget som de återställdes till telefonen.
    • Jag har provat att installera om ChompSMS, men det hjälper inte. (Jag har faktiskt inte provat om det blir bättre med Handcent, men jag har donerat pengar till Chomp, så det känns dumt att byta)
    • Jag misstänker att det är ett enda sms som förstört det. Ett enda SMS har förmodligen blivit korrupt och fått fel datum och alla som jag skickat EFTER det, förstår telefonen att de också måste ha en senare eller samtidig timestamp. Makes it sense, eller är jag helt ute och cyklar när jag tänker så? Om det är så, så hjälpte det iaf inte att ta bort de första tre felstämplade SMSen. Och jag vill helst inte ta bort allihop...
    • Jag har provat att ladda ner nån Timestamp-fixare, men det löser inte mitt problem (timestampfixarna löser väl bara nått tidszon-krux som uppstått i 2.2?).
    • Jag kör Android 2.2.1 genom nån av de senaste versionerna av Floyo, med ADW Launcher som hemma-app.

Tacksam för svar om någon hört talas om problemet eller har en aning om en lösning!

Last edited: 17 dec 2010
  2. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Såhär har jag löst det:

Jag provade att installera Handcent (som förresten blivit minst 17 gånger snabbare sen jag senast provade det, vilket gjort det uthärdligt) och Handcent kunde imponerande nog hantera mitt problem. Mina SMS är fortfarande tid-märkta med juni 2011, men de hamnar i rätt kronologisk ordning (alltså ungefär vartannat mitt, vartannat fästmöns SMS).