Mina svar till ipone fanboys!

Diskussion i 'Allmänt' startad av zappa79, 2 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Precis som alla andra här på forumet så äger jag en Galaxy S, jag har gjort ett aktivt val för att jag gillar öppenheten och friheten hos android!

Därför blir jag väldigt less på folk som försöker övertyga en om att ipone är sååå himmla mycket bättre på allt!

Och tro mig attackerna är många, inte bara här på forumet utan även ute i verkliga livet!

Här är några exempel på vad jag brukar svara när jag stöter på sådana människor:

Iphone är en hypad status symbol för medel svenssons som inte är så insatta i teknik utan vill ha en telefon som bara fungerar!

Iphone håller mycket bättre kvalité än vad din billiga plast telefon gör:

När det kommer till design/Kvalité på produkter så är det mer en smaksak, men iphone är gjord av glas... vad mer behöver jag säga?

Jailbreak: Efter att man jailbreakat en ipone så kan man göra allt som man kan på en android:

Umm, nej det kan man inte... Ios är inte alls ett öppet system, vilket android är!

Android är buggigt och laggar mer än vad ipone gör:

Ios är väldigt begränsat i vad du kan och inte kan göra. Android o andra sidan är mer som en dator, det finns inga begränsningar i vad du får göra, eller hur många program/tjänster du får ha igång samtidigt!

Android är ändå skit, ipone är bäst!

Då är jag övertygad om att du kommer bli mycket nöjdare med en ipone än en android, gratulerar till ditt val!

Fyll gärna på med egna exempel!

2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

iPhone = Telefon
    Android lur = Handdator

Last edited: 2 jan 2011
  3. thejaws

thejaws Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alla tycker olika!

Jag skulle ha svarat:
    "Roligt att du är nöjd med ditt köp av iphonen, jag är nöjd med mitt köp av galaxy S:en. Var det något mer du undrade över?"

Tycker det är lite löjligt att vi ska ha trådar som vi ska hjälpa varandra med argument om varför vi har gjort ett bättre köp. Huvudsaken är väll att du själv är nöjd över vad du har lagt dina pengar på eller?

Last edited: 2 jan 2011
  4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag har en till :)

Allt du kan göra kan jag också, plus mycket mer än så!
    Titta här så får du själv se vilken du tycker e bättre egentligen

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det beror ju helt på vad du vill ha din telefon till.. som sagt vill man ha en telefon som "bara funkar" och som har ett otroligt stort utbud av appar som dessutom är i det stora hela mycket bra speciellt inom multimedia och spel... som kanske ingpr i ordet multimedia eg hehe ;) så är iphonen just nu utan tvekan överlägsen..

Det handlar ju såklart inte om att det inte går på android utan är väl mer att android inte riktigt fått det tunga genomslaget förräns nu. Det kommer säkert en förändring där.

Själv kör jag android nu men personligen tycker jag min nokia n900 är ungefär 6 miljoner ggr bättre än android och det är så öppet det kan bli, det är absolut inte android i jämförelse.

Sedermera kör jag linux ist för windows eller mac... windows eller mac som helheltsmaskin för den vanliga svensson är en bättre maskin. spel multimedia är hästlängder bättre och smidigare på windows och mac så är det bara.

Orka komma med comebacks och försvara sitt köp, kör med det du gillar och skit i resten. Varför måste iphone-ägare älska din telefon? hade du tänkt låna ut den till dom? ;)

Hund, Etzolin och infexis gillar detta.
  6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag hoppas inte inlägget mottages av TS som en diss här... vad jag menar är bara att "kriget" om vad som är bäst är så dumt eg... det är ju vad du upplever som bäst som gäller för dig.. Men samtidigt hålelr jag med om att apple-fanboys är jävligt irriterande ibland..

min personliga favorit är när dom säger: "apple är ju baserat på bsd" ...

Vilket råkar vara den största lögnen någonsin om man nu inte anser att filsystems-layout är allt vad bsd är :D

7. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Nej ingen som säger att dom måste älska min telefon, men för det behöver dom ju inte få mig att älska ipone heller! ;)

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

självklart inte ;) jag fattar vad du försöker säga... det är alltid kul att få en inbiten iphone-älskare att inse att det finns annat än apple det kan jag med erkänna ;)

Vi får se det såhär ist. Tur att vi tog beslutet att skaffa android för det passar ju onekligen oss väldigt bra ;)

Även om jag hellre vill köra min n900 ist :( Men men när utvecklingen läggs ner så får man anpassa sig och då låg android bäst till hands. Kommer meego ut och blir som jag hoppas så hoppar jag tillbaka igen no doubt.

9. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Inte en sån här tråd till.. det tjänar inget till!

12yearnerd och Mulven gillar detta.
  10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

the same!

11. valonia

valonia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

^^^

12. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Såg en på fejjan som skröt om att han hade snöflingor som rörde sig i bakgrunden på hans iPhone och var nog det fulaste jag har sett någonsin. Coca Colas live wallpaper är minst 50 gånger snyggare. iPhone-ägarna ligger verkligen 2 steg efter.

13. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

live-bakgrunder är ju egentligen inte någon dealbreaker mer än en nagel i ögat på iphoneägare :) , Det som ändå behövs nu är ett uppfräschat UI med GPU-acceleration.
    Jag blir också attackerad ofta av iphone-ägare och sist orkade jag inte utan sa till dom att iphone är kommunism... alla ska ha samma.. då blev det tyst.
    Ångrade mig ganska snart och sa att riktigt så illa är det nog inte men det dödade diskussionen ganska hårt.

14. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Det här är mina svar...

Last edited: 3 jan 2011
  15. deskjet

deskjet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har själv haft en iPhone 3g, sen bytte jag till en HTC Hero, sen blev det en Samsung Spica, vidare en Samsung Galaxy S och nu kör jag en iPhone 4.

SGS och iPhone 4 är de telefoner jag nu har i min ägo, och de är extremt svårt att jämföra dessa rakt av.
    Jag skulle nog vilja vända på det och säga att SGS:en är betydligt mer pompös, flådig och iögonfallande. iPhone är ju numera en dussin telefon, vilket gör att ingen vänder på huvudet.
    Android har ju den fördelen att det är mer anpassningsbart än iOS, gillar tex alla widgets, där man får upp info direkt genom att bara titta på telefonen.

MEN då den stora massan ändå väljer att anpassa sina system till iOS snarare än till Android är jag en av dessa som tycker att jag missar en del funktionalitet med endast Android, i dagsläget vill säga.
    Sen kör jag Mac också och det gör ju att synkningen mellan telefon och dator blir en barnlek, och visst hade jag varit 16 så hade jag kanske haft tid att tweaka Androiden efter eget behag. Nu med familj, arbete osv. blir ändå iPhonen det bättre alternativet.

Jani gillar detta.
  16. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad är det den stora massan väljer att anpassa sig för? Det finns fördelar med ett slutet system t.ex. när det gäller tillbehör, men i övrigt iaf. när det gäller mjukvara så klarar jag mig utmärkt utan mina gamla 3G och 3GS iPhones. Kul att du är nöjd med din telefon trots att det är en iPhone ;)

Man får ju hoppas att alla är nöjda med sina val och inte behöver rättfärdiga dem överallt.

17. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag hoppar fram och tillbaka mellan iPhone och Android. Jag tycker inte riktigt att nån telefon är bättre, men de är ju däremot olika.
    -Ingen telefon som jag hittills har sett har en bättre skärm än iPhone4.
    -iPhone har inga widgets
    -iPhone känns rappare
    -Gmail + googlekalendrar är c:a 1000 gånger smidigare på Android.
    -Appstore är bättre än Market
    -iPhone kostar rätt mycket mer än motsvarande Android

Men det viktigaste:

Angry Birds finns till både IOS och Android!

Både iPhone och tex. Desire är bra telefoner, båda har en del saker som är sämre och en del saker som är bättre, så det känns som att det är ett ganska dött lopp mellan just dessa. iPhone4 är snyggare än alla varianter av Desire tycker jag, men å andra sidan är Legend den snyggaste telefonen ever...

18. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu verkar det ju vara mjukvaran och själva telefonen som dryftas här men iaf. Det som retar mig så förbannat är alla jävla tillbehör som finns till iphone och inte till androidlurar. Tänker på alla boomboxar, bilintegrationer i nya bilar och allt annat. Nu har jag inte kollat men jag ger mig fan på att om det går att köpa ett batteri eller laddkabel till nån telefon på OK så är det till iphone!

En sak till. kolla bilhållarna till HTC Desire HD som HTC för, sickna jävla leksaksprylar, en stor blaffa på vindrutan... Visst, jag kör blåtand mendet behöver laddas emellanåt och så hittar man inte alltid

Last edited: 3 jan 2011
  19. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Anledningen till att tillbehörsutbudet är så skevt är ju att Apple utrustat iPhone med den stora 30-pinnars dockkontakten som tillåter så mycket mer än vad Android-lurarna kan implementera över USB.

Om man sedan gör som Samsung (m.fl.?) och monterar USB-kontakten i toppen av telefonen så blir det ju än jobbigare att göra en smidig bilhållare.

Om du lyckas hitta ett batteri till iPhone på OKQ8 eller nån annanstans så kan du väl posta en länk eftersom det inbyggda batteriet är lite meckigt att byta. ;)

20. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Vah? Den typen av data som kan gå via USB-kontaken är väl inte begränsad på något sätt? Eller? I normala fall kan man ju skicka (nästan) praktiskt taget vad som helst i dataväg genom en USB-kontakt... :eek:

Om det är så, vad kan Apple skicka över sitt gränssnitt som man inte kan köra via USB frn en Adroidtelefon?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.