Mindre batterislukande app än "3G Watchdog", eller andra inställningar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av makusi, 13 jul 2010.

1. makusi

makusi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som nu inte använder er av "3G Watchdog" för att det drar för mycket batteri, använder ni då någon annan applikation för att monitorera hur mycket trafik ni förbrukat för månaden??

Som sagt, själva idén med "3G Watchdog" är ju jättebra, men det är ju lite surt ifall den drar så mycket batteri.
    Så finns det något som gör samma jobb, men suger mindre batteri?

...eller har någon "tweakat" inställningarna för "3G Watchdog" så att den drar mindre batteri (och vad för inställningar bör man isåfall köra..?)??

/Makusi

2. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avänder både 3G Watchdog o NetCounter. Tycker mig inte ha sett någon större batterikonsumtion till följd av detta.

Självklart kan du ju dra ner hur ofta programmet ska uppdatera. Standard är varje minut för 3G Watchdog

Last edited: 13 jul 2010
  3. makusi

makusi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men vilken samplingsfrekvens borde vara mest "optimalt" för att få ett rättvist bra mätvärde, men samtidigt spara på batteri??
    Har Halebops 3GB quote som jag inte vill överstiga.

Kör annars WiFi så ofta jag kan hemma för att spara på data-quoten på abbonemanget.

När jag kör WiFi så är jag ju inte intresserad av att "3G Watchdog" räknar det, så då är det ju egentligen onödigt att den är igång.
    Finns det inget bra sätt att styra så att "3G Watchdog" inte är igång när jag kör via WiFi?? Att "3G Watchdog" appen körs endast när jag köra data via 3G och att den stängs av när jag kör igång WiFi'n??

4. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Vi som har abonnemang från Tele2 kan använda Tele2 appen på market för att kolla hur mycket 3g man har använt. Mycket bättre då man slipper att ha ett program igång som drar batteri!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag har Tele2 men använder ändå 3G Watchdog eftersom jag vill kunna se om/hur mycket data jag förbrukat när jag är i utlandet.
    Dessutom kan 3G Watchdog automatiskt stänga av mobilsurf om man överstiger sin kvot.

Tycker inte 3G Watchdog använder mycket batteri, har den inställd på 30 min eller 1 timme...

6. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Upplever inte alls att 3G watchdog drar något märkbart med batteri och då har jag haft den på att uppdatera varje kvart.

Kikar man i inställningarna står det dessutom att den bara uppdaterar när mobilt internet är på.

Det finns två saker som alltid ligger i topp när det gäller batterislukande för min del. Wifi och skärmen. De två tillsammans står vad jag sett för mellan 60-80% av batteriförbrukningen enligt androids egna kalkyler.
    När det gäller vilken mjukvara som den anser ha förbrukat ström så verkar det inte gå att litå på speciellt mycket öht. Den verkar bara kunna visa ett program och det behöver inte vara ett man använt ens. Kanske är alla programvara samlad under det