Mindre variant av HTC Sensation?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Jake_, 7 jul 2011.

1. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte höra om det finns någon mindre variant av HTC Sensation på väg ut till marknaden?

Tycker att telefonen är lite för stor. Skulle hellre vilja ha 3,7 eller 4,0.

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ingen dubbelkärnig med samma prestanda & sense 3.0 nej men om du vill ha en 3,7" med bra prestanda & högre kvalitetskänsla än Sensation så finns Desire S.

3. MetMats

MetMats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

HTC Incredible är 4" och den jag överväger som ersättare till min Desire. Vet dock inte exakt vad som talar för/emot. Jag tror att Desire S och Incredible har samma spec sånär som på att Incredible har 8mp kamera mot Desire S som har 5mp. Men för övrigt vet jag inte...

4. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tittar man specen, bortsett från skärmstorleken, är det Sensation jag vill ha. Därav min fråga om det var nån mindre variant på väg ut.

Jag har också funderat på Incredible S eller Desire S. Har iaf bestämt mig för att köra på Incredible S.

Byter också från Desire. Är trött på att minnet tar slut. Ska bli skönt att kunna installera alla appar man vill ha.

5. MetMats

MetMats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag provade HD'n när den kom och tyckte den var grymt klumpig, iaf som arbetstelefon. Så köpte min ena grabb Sensation och min andra Galaxy SII, så jag har klämt på dom med.

Galaxyn är trevlig men känns som en leksak. För tunn och lätt för att kännas behaglig, men rapp och trevlig annars. Utstrålar kvalitet men ser ut som en iPhone, vilket gör den till viss del till ett plagiat.

Sensation är också trevlig, och även om jag upplever den som något nättare en HD så är både den och Galaxy i mitt tycke för stora. Bra med skyddat glas och bra prestanda, och till det jag använder telefonen så upplevs ingen skillnad på prestanda mellan den och Galaxy. Båda tar bra bilder och filmar ok. Färgad av min Desire och då jag är riktigt förtjust i HTC Sense så hade jag valt en Senasation, om det inte varit för storleken då...

Jag tror att Incredible S är ett bra mellanting. Prestandamässigt duger den gott åt mig, och kameramässigt tror jag den står sig bra med. 8mp kamera och när Swedroid testade den så var den t.o.m något bättre än HD'n. Mycket trevligt format, och det enda negativa verkar vara att bakstycket kunde ha varit snyggare (min åsikt).

Kul om några som har erfarenhet av dessa kan komma med input!

/Fiskarn

6. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan meddela att jag nu har köpt en Incredible S. Väldigt nöjd än så länge.

Prestandamässigt är det absolut inget att klaga på. Allt går fort. Har installerat alla appar jag hade tidigare samt många fler. Ändå har man 950 mb över. Gillar skärmstorleken också.

7. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har faktiskt inte ens brytt mig om att flytta över några appar till sdkortet, har installerat över 80 appar & har nästan 800 meg kvar i minnet.

8. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Jag kör incredible s. 4.0" känns varken för litet eller för stort. Har dock inte sence 3.0 (just nu) men inget jag bryr mig om då jag inte gillar nya sence launcher cirkus. Kör laucher pro ändå.
    Kan du gå ned i tum rekommenderar jag desire s.