mini eller mini pro? hur väljer ni?

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by corgrath, May 27, 2010.

1. corgrath

corgrath Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det någon som faktiskt skippar mini väntar på pro versionen?

Skulle vara kul att höra varför folk väljer den ena framför den andra :)

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag skulle valt mini. Gillar inte att skriva i landskap ens på min hero

3. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mini. Tycker det är sjukt snyggt att skärmen går så högt upp, bara några millimeter plast ovanför. Verkar gå hyfsat att skriva med om man laddar ner ett tangentbord också.
    Ska dock inte köpa någon av dessa.

4. Puss

Puss Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en beställt en Mini trots att jag länge var inne på att köpa Mini Pro.
    Det som fick mig att välja Mini var att slippa en slide som eventuellt blir glapp med tiden. Det behöver ju så klart inte vara så att sliden på Mini Pro kommer att bli glapp, men min nuvarande mobil (Nokia N85) är nog för att avskräcka mig.

5. Jee_

Jee_ Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade tänkt försöka vänta på att pro kommer ut så jag kan känna på den innan jag bestämmer mig. Är det stor skillnad i hur stabilt byggd den är och storleken så blir det en vanlig mini. Det som talar mest för pro versionen för mig är om man skulle kunna använda tangentbordet för att spela. Vet dock inte om det finns några bra spel eller emulatorer som stödjer den upplösningen och tangentbord.
    Även om det skulle finnas stöd för multitouch i vanliga minin så skulle ju skärmen försvinna om man spelade ett spel med båda tummarna. ;)

6. corgrath

MINA ENHETER

Jag lutar också mot en mini pro.

Att skriva på ett riktigt tagentbord jämfört med T9 är knappt något spendera mycket tid på. Går solklart snabbare. Dessutom saknar x10 mini och mini pro joystick/d-pad vilket betyder att om du måste hoppa fram och tillbaka på något du skriver måste du klicka hela tiden för att flytta markören.

Det är typ nästan samma storlek på mini och mini pro också.

Dessutom är det galet coolt med slide-mobil ;)

Vad tycker ni andra? Mini eller mini pro och varför?

PS: Även om man tar en mini pro, har man väl tillgång till skärm-tagentbordet? Man måste väl inte alltid ta fram den fysiska, eller?

Last edited: May 27, 2010
  7. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Mini för min del. Den mindre storleken, mindre vikten samt att jag hatar rörliga delar (ju färre desto bättre). Sen gillar jag inte heller att USB:n ser ut att sitta på sidan på Pro (på mini sitter den på undersidan). Testkörde en mini idag på Media Markt och jag upplevde inga stora problem att skriva med tangentbordet (vanan sitter väl inne från dumtelefonen man haft antar jag).

8. FlyingGnu

FlyingGnu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hela tiden varit inställd på mini pro. Gillar att den har fysiskt qwerty. Enligt det mail svar jag fick för ett bra tag sen ska det också komma med svenskt qwerty. Det avgör saken för mig. Gillar också att jag kan ha "hela" skärmen för det jag skriver och inte bara en rad. Sen spel så klart.. jävligt coolt att ha en sån liten med qwerty också..:)

9. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Mini var det självklara valet för mig. Gillar inte slide tangentbord, Hade X10:an men tycker den var på tok för klumpig. Köpte min mini i dag och bara älskar den. Inga problem med att skriva, en helt underbar telefon detta har SE gjort j*vligt bra :)

10. Bumbsan

Bumbsan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kommer att vänta på en mini pro. Tycker att mini verkar för liten och vill helst ha en ny telefon som har qwerty. Min syster köpte igår en mini och den verkar bra, men skall försöka hålla mig i skinnet tills pro kommer :)

11. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är sjukt sugen på en mini pro, dock har jag bara haft min Desire i knappt 2 veckor :)

12. corgrath

MINA ENHETER

W00t? Går du från Desire till x10 mini pro? :P

13. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Yes, lutar åt det.
    Surfar väldigt sällan, så jag behöver inte så stor skärm.

14. Freeman

Freeman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanonbra med en sån här tråd nu när mobilen precis släppts och så många går och överväger vilken dom ska välja!
    Jag gjorde ett spontanköp själv i fredags, köpte Minin.
    Men efter bara någon timme i handen, så kände jag att jag gjort fel köp. Så nu ska jag in och lämna tillbaka den och har redan beställt en Pro istället.
    Kommer från en Nokia N900, som jag fortfarande har kvar, och kände direkt att Pro:n är den rätta för mig. Det går visst bra att skriva på skärmen, med T9 speciellt, men ändå, så kommer jag sakna det fysiska tangentbordet för mycket om jag väljer att ha Minin. Det är en helt fantastisk liten mobil, rena underverket!!! Bra jobbat Sony Ericsson! LYCKA TILL!!!
    Nu ska jag övertala min flickvän att skaffa en likadan!
    Enda jag kommer sakna är det Limegröna skalet som följde med den vita som jag köpte, vet någon därute om och hur man kan fixa nya skal så lägg in det i tråden eller en ny!!!

Hoppas jag kunde bidra med något!

15. jsnake

jsnake Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade en Xperia X1 innan med fysiskt qwerty-tangentbord. Jag blev rätt förvånad över hur liten skillnad det var på hur snabbt man skrev på den och på en "vanlig" mobil med 12-knappar och T9. Trodde man skulle vinna mer på qwerty:t.

Dessutom var det fysiska tangentbordet jättedåligt att använda med en hand; det gick knappt att skriva alls, och man fick stanna, sätta ner matkassen och skriva SMS:et med två händer.

När man sitter under kontrollerade former går x10 mini's skärmtangentbord utmärkt att skriva på. Självklart att det ännu bättre med ett fysiskt qwerty men skillnaden mot min Xperia X1 är trots det liten. (Kanske pro-tangentbordet är bättre?) Jag är faktiskt rätt mycket snabbare på min nya x10 mini än på min w595 med fysiskt tolvknappars.

Alltså: För mig är fysiska tangentbord bara lite bättre när man sitter stilla och har tillgång till båda händerna, men hjälper ingenting när man har en matkasse i ena handen. Och vitsen med minin är ju att den ska vara liten! Alltså x10 mini och inte pro...

16. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Handlar du mat ofta? :)

17. ca6

ca6 Youth Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8a 8/256

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8a 8/256
    Telefon 2:
    Pixel 7a 8/128
    Platta:
    Lenovo Legion Y700
    ROM:
    crDroid 9.0 Slim
    Info:
    8/128
    Hade tänkt vänta på X10 mini pro men då min nuvarande telefon slutade ta emot SMS så impulsinhandlade jag en vanlig mini istället. Det är min första androidtelefon, får se hur det funkar. Än så länge har jag problem med att skriva sms då skärmen är lite liten ,kämpar med scandinavian keyboard men T9 kanske funkar bättre egentligen. M600ins tangentbord saknar jag rätt mkt just nu.

18. jsnake

jsnake Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

@DonRon: Hehehe, nä jag handlar inte mat så ofta men det var mer ett exempel. Tycker att det är förvånande ofta man har en hand upptagen faktiskt.

19. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha, det där lät ännu roligare :D

20. Loranga

Loranga Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej,

Jag valde en X10 mini. Nu har jag inte sett en pro men med tanke på hur liten minin är så borde ju också tangentbordet vara väldigt litet vilket borde göra det ganska svårt att skriva på eller?