Tänkte berätta lite om min temporära mobil medans jag skickar min htc desire på reparation.
Jag satt och slösurfade lite förra veckan och snubblade över vad tillverkarna säger är den enklaste mobilen i världen. Efter några minuters snokande så kunde jag inte hålla mig längre utan beställde en.
Mobilen i fråga är en John´s phone, tillverkad av John Doe i Amsterdam. Det tog en vecka att få hem mobilen som inklusive frakt gick på lite över 700 kr. När jag fick hem den så fungerade inte mobilen med mitt simkort, så testade med en polares (som också har Telenor) och då fungerade den. Efter en tur till en Telenor butik och ett nytt simkort i handen så fick jag igång mobilen.
Det första som slog mig var att den känns mycket billigare än vad jag hade väntat mig. Den är lite för lätt för att kännas rubust och knapparna på vänstersidan av mobilen är riktigt sega och svåra att få i rätt läge. Volym knappen fjädrar bara tillbaka till mitten när man höjer volymen, sänker man så fastnar den och man måste trycka tillbaka den till mitten själv.
Men nu till dom häftiga sakerna. Mobilen är verkligen enkel, man kan ringa med den och ta emot samtal, det är allt! Det är en liten display på toppen som visar nummret på den som ringer eller det nummer man slår. Den har en telefonbok, men den är i papper och förvaras i ett fack på baksidan. Det finns även en bläckpenna i ett fack på baksidan så man kan skriva. I adressboken finns även ett spel, luffarchack på sista sidan. Det finns även en sms funktion i adressboken, ett antal sidor där man kan skriva från vem det är, till vem det ska och sitt meddelande. Sedan får man klippa ut meddelandet (med sax) och ge det till personen man vill skicka det till. En sista sak som är ganska cool är att den har en batteritid på 3 veckor.
Avslutningsvis ska jag visa lite bilder och nämna att minen på iphone-fanboys ansikten när man slänger fram denna mobilen är utan tvekan värt 700 kr, även om inte själva mobilen är det.
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F8GIkI.jpg&hash=5cc3977bdfa53082d4b7136222c9b4e5)
Mer info: http://johnsphones.com/
Last edited: 16 februari 2011