Övrigt: Mini recension

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av Sveakungen, 10 apr 2015.

1. Sveakungen

Sveakungen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Här är mina första intryck av S6 Edge 32 GB Guld och Samsungs Flip Wallet Fabric i svart:

- Byggkvaliteten är fantastisk. Precis lagom tung och välbalanserad.

- Fingeravtrycksläsaren är blixtsnabbt och funkar snabbar och bättre än på min iPhone 5S

- Skärmen är knivskarp med extremt äkta färger och med AMOLED-foto läget så kan den visa nästintill hela Adobe RGB spektrumet!

- Ljudkvalitén med hörlurar är väldigt bra med rent och väldigt balanserat ljud, och med bättre volym än de äldre S-modellerna.

- TouchWiz känns nu smartare och renare. Gillar det riktigt bra.

- Kommer en större uppdatering direkt när du ställt in mobilen! Den är viktig- så missa inte den!

- Har bara testat kamera lite snabbt, men oj, oj, oj vilken kamera. Slår allt jag testat och känns nästan lite DSLR! Sjukt bra makrobilder med ljuvlig bokeh!!! Grymt naturliga färger och skarpa bilder nästan hur man än gör! Stor skillnad mot tidigare Galaxy S mobiler.

- Fodralet är mycket välgjort och skyddar mobilen totalt. Skön tygkänsla som är fläck-vattenavvisande. Mycket lätt att ta ut och in mobilen, trots det sitter den som gjuten. Magnetförslutningen funkar perfekt. Gör dessutom så baksidan är helt plan och skyddar den utstickande kameralinsen.

bernard, perkarn, speedway och 1 annan gillar detta.
  2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Lider din modell också av att blixten inte är helt avstängd? Det verkar som att den ligger och drar batteri med ett väldigt svagt ljus.

3. Sveakungen

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

nej, inga sådana problem

4. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Fin recension!
    Jag har beställt min men ännu inte fått den, men blev lite i tvivel efter att ha funderat lite och överväger nästan en vanlig S6 istället.
    Du kanske kan svara på ett par frågor? :)

1. När man ser på film (YouTube etc.), hur mycket av det skalas ut över kanten? Är det något som man kan störa sig på?
    2. Med tanke på att skärmen går ut över kanterna, och man sällan håller en (lägger) mobil helt flat i handen.. hur lätt är det att komma åt sidorna? Kan man råka starta appar eller byta sida etc genom att bara hålla i mobilen?

5. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    1. Tror det är mer individuellt om man stör sig på att bilder och video går ut över kanten (vilket den gör) . Personligen har jag inte ens tänkt på det.
    2. Jag har inte lyckats med ett enda feltryck pga de sluttande kanterna. Den verkar känna av och motverka det på något sätt. :D

6. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Jodå, det är smak och behag när det går ut över kanten, men om man knappt tänkt på det så är det ju ett gott tecken :)

Låter ju väldigt bra att den inte verkar känna av när man håller den runt kanterna!
    Tack för snabba svar :)

7. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    524

MINA ENHETER

Någon som kan ge lite synpunkter på de hörlurarna som kommer med S6? Jag gillar Apples Earpods. Tycker de är bra. Är dessa lika bra?

8. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Hur känns det att hålla i telefonen? Läst lite om att den känns lite obekväm men att man vänjer sig..

9. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

1. När du tittar på telefonen rakt framifrån ser du inte att den är böjd, du får ingen skev bild om det var det du var rädd för, däremot om du börjar luta telefonen är det klart att det som visas längst ut på skärmen försvinner över kanten så att säga. Enda gången jag har stört mig på att displayen är rund är när man är ute och det är mycket ljus från olika håll, för då blir det mycket reflektioner just i böjen där. Men det är ingen deal breaker för mig. Det är en jävligt läcker design som jag tycker väger upp det fenomenet.

2. Jag testade lite igår i för att se exakt hur det där funkade, och jag tror jag har klurat ut hur det fungerar.
    Jag använde contacts appen och satte fingret längst ut på kanten för att scrolla, det gick inte, den registrerar alltså inte "click" längst ut i kanten. Om du däremot har tryckt någon annanstans på skärmen och flyttar fingret ut på kanten så är den mottaglig för touch som t.ex. att scrolla i en lista.
    Testade även i chrome och tv.nu och samma sak där, så det är inte app specifikt utan gäller för hela telefonen.

Så hela skärmen kan registrera touch, men neddtryck registrerades inte allra längst ut, vilket gör att du kan hålla fingrarna en bit upp på displayen utan att telefonen går haywire, men jag upplever inte att man gör det oavsett, den ligger skönt i handen när man väl vant sig.

perkarn gillar detta.
  10. Sveakungen

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tack!

De slutande kanterna är absolut inte störande och ger en viss extra dimension åt film och bilder!

Jag har aldrig startat en app av misstag på kanterna...

Däremot sveper jag medvetet med fingret så jag känner slutligen med fingret när jag byter sida eller sveper fram menyer! Känns liksom mysigt... organiskt.... är det fler som känner så? :)

Tråget gillar detta.