Fråga: Minnesfråga appar

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av hoxjävel, 28 nov 2013.

1. hoxjävel

hoxjävel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,

Har en HOX, helt original. När jag kollar minnet, under rubriken "App-lagring", så börjar använda mängden komma väldigt nära tillgängliga 6,76GB. Det är fördelat på "Appar" 1,5GB samt "Övrigt" 4,73GB. Då är min första fråga, vad är övrigt??? Vad exakt sparas där? Nästa fråga är, Firefox upptar 1,2GB av apparnas 1,5GB, varför upptar det så mycket? "Data" i Firefox upptar 1,18GB av dom 1,2GB. Vad händer om jag väljer "Rensa data"? Vad exakt är det som tas bort, och varför har det sparats så mycket i firefox?

Tacksam för svar!

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det är väl cache filer, temporära filer osv osv. Tex i webbläsaren kan du med jämna mellanrum rensa historiken i appen

Sent from my Xperia Z Ultra using Tapatalk 2

3. hoxjävel

hoxjävel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tömmer regelbundet cache genom att välja "Clear private data" i Firefox, cache ska ingå där. Så dom där 1,18 GB måste vara något annat...

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Ja om du har över en gig kvar när du tagit bort cachefilerna är det något som är skumt :neutral: Själva firefox tar 16mb utrymme bara.

Hade du varit rootad hade du kunnat gå till /data/data/ vad den appen nu heter och tagit bort den där all data relaterad till appen ligger.
    Eller avinstallera det, för det verkar ju skumt som sagt att det tar så pass mycket utrymme.