Minneskort, class 6 eller class 10?

Diskussion i 'Allmänt' startad av peakbogen, 9 mar 2010.

1. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har suttit och kollat runt lite på 16 gb's minneskort och hittade ett class 6 och ett class 10. Vad är det som skiljer dom åt? Är det överföringshastigheten?

2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Överföringshastigheten, japp.

Tror inte den spelar så mycket roll i mobiltelefoner... men rätta mig om jag har fel.

3. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan märka skillnad i hastighet på min systemkamera när han sparar ner bilder men ändå inte nån stor skillnad så jag kan inte tänka mig att de ens märks i en telefon

4. Hojte

Hojte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

men det märks mycket i överföringen från datorn

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Och sen är ju frågan om man tycker det är värt de där 30 sekunderna när man tankar över en film för dom pengarna.

6. Droid110

Droid110 Guest

Class6 räcker gott om du inte flyttar filer ofta och vill att det ska vara supersnabbt, men det är helt onödigt i mitt tyckte att lägga dubbla pengarna på extra hastighet, man kan likagärna gå till skithuset medans det laddas. Du lär ju inte märka någon skillnad när telefonen använder apps från sdkortet heller.. Går tillräckligt snabbt med Class6 ;).

7. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Det finns ju dock en chans att framtida versioner stödjer class 10-prestanda, men visst är det dyrt.

Jag köpte ett Kingston 16GB Class 10, mest för att det KAN behövas framåt. Både hängslen och skärp liksom... ;-)

8. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Den dagen du "behöver" ett klass 10 kort i mobilen tror jag inte du nöjer dig med 16Gb. ;)

Dessutom gäller väl klassningen bara skrivhastigheten. Läshastigheten är oftas mycket högre. Så upplever jag det iallafall men mitt klass 2 kort.

9. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nä det är så lite det skiljer så det spelar nada roll om du frågar mig. Om du tar i RAW så lär du kanske märka något men det är ju först där.

Så kör på det billigaste. Allt annat är penisförlängning som inte syns eller märks.