Minneskort har slutat fungera

Diskussion i 'Allmänt' startad av Arias, 26 jul 2010.

1. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

För någon dag sen så fick jag plötsligt upp en notifikation om att minneskortet inte fungerar som det ska; "SD card blank or unsupported filesystem"

Jag har läst om att detta är ett problem som har hänt för många.

Finns säkert trådar om detta, men jag kan inte hitta någon som passar in på mig.

Det jag undrar nu är hur man kan fixa problemet och framförallt hur man kan slippa förlora all data som finns på minneskortet?

Jag bryr mig inte så mycket om själva minneskortet, är det som finns på som är viktigt för mig.

Så jag vet att problemet kanske kan bli löst genom att formatera kortet, men jag vill först och främst veta om det går att rädda det som finns på kortet innan jag löser själva problemet på det viset.

Tacksam för all hjälp och tips

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    har två olika kompisar som har haft problem med medföljande minneskort, och plötsligt fungerar det igen för båda.

Verkar vara något tjall med Desire där

3. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

både min chefs desire och brorsans desire har samma strul... babblar om att minneskortet inte stöds eller är trasigt.. även att det inte sitter ett minneskort i alls, man startar om, hjälper inte, startar om igen, hjälper ett tag sen samma sak en stund senare..

4. cog

cog Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    261
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag har pajat en del minneskort i HTC Magic och andra portabla enheter efter att ha mountad dem till Vista (tydligen för många gånger?). Inte hänt sedan jag bytte till Win7.

5. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har fått lite strul förut, om att minneskortet inte sitter i längre. men aldrig det här felmeddelandet.
    Förut har det löst sig att bara starta om och sen är den normal igen.

Nu har jag startat om hur många gånger som helst utan att det blir någon skillnad, har tagit ut och stoppat in kortet igen också.

Jag har aldrig haft minneskortet i en dator med Vista, bara W7 och jag kopplar sällan den till en dator överhuvudtaget.

Väldigt irriterande, verkar ju inte komma åt något på kortet via datorn heller..

6. tourqe

tourqe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har stött på samma problem, "säkert att ta bort SD-kortet....". min desire hittar inte minneskortet. har testat stoppat in ett annat kort och det hittas. så det verkar inte vara problem med mobilen. testade stoppa in kortet i en annan mobil och där hittas det inte heller.

Ngn som har tips på hur jag kan rädda allt i kortet?

mvh

7. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hänt mig ett antal gånger, gör som jag. Dra ut batteriet och ta ut kortet sen in igen. Om det funkar så formatera den i MOBILEN. Sen när du gjort det mounta den och koppla till datorn och formatera det där, inte snabbformatering. Till slut ska det funka, annars kan du testa mini tools för den är rätt så bra för sånt här. Den hittar allting :)

Lycka till