Fråga: Minneskort hur hög läs och skrivhastigheter behövs.

Diskussion i 'P8' startad av FutureWorld, 11 sept 2015.

1. FutureWorld

FutureWorld Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Hur hög läs och skrivhastigheter behövs? Räcker 30MB/s?

Mvh

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Beror på vad man skall göra. Skall man filma i hög upplösning och spara till sd-kortet skall man ha så snabbt som möjligt, det räcker nog med något lägre också. Det märks i allt man gör om kortet är snabbt. Om man sparar kamera bilder till kortet går det snabbare att ta nästa bild. Eftersom de stackars gigabyten som finns internt inte räcker långt är man ju beroende av kortet tycker jag.

3. FutureWorld

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Mitt nuvarande sd kort som är gammalt som gatan skriver i 4MB/s så är ju ett rejält lyft med 30MB/s. Kollade hur snabbt interna är. Interna skriver i 63MB/s och läser i 116MB/s. Sparar bilderna till minneskortet och det går fort att ta bilder i följd. Den e redo direkt efter man tagit första så kan man ta nästa. Däremot märker jag att det är slött som fan om jag tagit t ex 10 bilder direkt efter varandra o sen trycker på galleri ikonen i kamera appen, så tar det en stund innan de allra senaste bilderna visas.

Edit. Köper ett med läs/skriv 80/90MB/s. Lite bättre än det jag har nu :-)

Last edited: 11 sept 2015
    inact_0030 gillar detta.
  4. inact_0030

inact_0030 Guest

Jag har ett Samsung EVO 128 GB class 10 48 MB/s (599 kr på Inet) och det funkar fint tycker jag.

5. FutureWorld

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Okay :-)