Minneskort

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av markku81, 14 jun 2010.

1. markku81

markku81 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här kanske är en dum fråga, men jag frågar i alla fall. :P

Det minneskortet som följer med Desiren innehåller ju en del mappar och sånt. Innan jag startade telefonen för första gången så bytte jag minneskortet till en större 16GB kort. Spelar detta någon som helst roll för telefonens internminne (som ligger nu på 112MB ledigt utan att jag egentligen gjort så mycket). Fattar telefonen att den ska lagra t.ex. meddelanden och sånt på minneskortet även om det inte finns färdiga mappar där och minneskortet är nytt? Om jag då formaterar minneskortet? Kommer telefonen automatiskt att använda denna igen även om den är helt tom, eller hur fungerar det? Jag är van med Nokia och är nu rädd för att nåt kan gå åt helvete om jag inte använder orginalminneskortet eller när jag inte startade telefonen med den. Är det normalt att internminnet ligger på 112 ledigt även om jag inte använt telefonen speciellt mycket?

2. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ska inte vara någon fara, dock sparas inget viktigt på minneskortet så som sms eller inställningar. Det sparas tyvärr på mobilens egna trånga minne tillsammans med apps.

Det som fanns på minneskortet är lite example skit musik och bilder samt manualer/HTC Sync för mobilen