Minneskortet paj?

Diskussion i 'Desire HD' startad av daaneell, 14 jun 2011.

1. daaneell

daaneell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare..

Haft min DHD i ganska exakt ett halvår nu. Har dykt upp massor med små irriterande saker men som alltid försvunnit av sig sj när jag irriterat mig tillräckligt mycket på det :teeth:

Men förra torsdagen upptäckte jag att minneskortet börjat bråka? Fottade våran studentvagn i torsdags när vi pyntade den, 5 minuter senare skulle ja kolla bilden men då var massa bilder borta? Nyaste som fanns då och även nu är från 26/5-11. Och så står det Foton (51) men det ska vara strax över 80 bilder som är tagna efter detta datum. Får gå in i inställningar och ta montera bort sen montera igen. Då funkade det o bilderna kom tillbaks.
    Men sen i lördags började den att vara lite små jobbig ibland när man tryckte på start (från till exempel meddelanden) så kommer en vit bild som det står HTC grönt, ungefär som när man startar sen "dimmar" den ut bakgrunden och det står "läser in" precis som när man startar telefonen. Och så gör den VARJE gång nu när jag går från en menu till start...

Och igår när jag tog ut minneskortet sedan stoppade i det så stog det i en halv sekund uppe i meddelande fältet "Skadat SD kort" "förbereder SD kort" direkt efter. Det va knappt så man hann reagera på "Skadat SD kort" men såg iallafall att det stod där. Så tänkte om någon annan haft samma problem? Har 8gb kortet som ingick. Kanske skulle köpa ett nytt eller kan det vara något annat? o_O

MVH Daniel :cool:

2. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft problem med minneskortet. Först att det monterades bort och sen att SD kortet va skadat. Problemet försvann en vecka för att nu vara tillbaka. Har testat kortet i en annan telefon och då fungerade det. Har även satt in ett fungerande kort i min mobil men det fungerade inte. Så nu ska jag kontakta CDON där jag köpt luren och reklamera

3. daaneell

daaneell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm okej.. Joo jag köpte också min lur på CDON dock igår på jobbet fick jag någon skit om att ja skulle skicka fel rapport till HTC.. Mobilen hängde sig och då gav ja fan i den en halvtimme sen när ja tog upp den fick ja skriva in PIN kod och då stod det att den hade återställts till ny. O nu funkar den skit bra.

4. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

HTC skickar dig ett nytt utan att du behöver skicka in det gamla. Men det tog nästan en månad att få det.

5. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är inte SD kortet som är kasst. Gissar att läsaren i telefonen strular, eftersom kortet fungerar i andra lurar....