Hejsan! Fick ett "meddelande" om att minnet börjar på att ta slut i telefonen. Finns det något bra sätt att kolla om det är minnet i telefonen eller om det är på minneskortet som minnet håller på att ta slut och om det är i telefonen, hur flyttar jag data från telefonen till minneskortet? Tack på förhand Roland
Titta i Inställningar - SD-kort och telefonlagr., där står hur mycket tillgängligt utrymme du har kvar. På rootade telefoner kan du installera program på SD-kortet men annars kan du inte flytta dem. Då får du avinstallera lite. Är det minneskortet som är fullt, får du rensa eller köpa större.
Jag har med börjat få meddelande att minnet i telefonen börjar ta slut. Vi pratar om det interna minnet på telefonen och den börjar varna något under 20Mb ledigt. Vad ligger ni andra på? (Menu -> Inställningar -> SD-kort och telefonlagring -> "Intern telefonlagring") Har avinstallerat massor och ändå dröjer det inte länge före den börjar varna igen. Har fått börja rensa apps jag använder då och då för att få ledigt utrymme. Rensade cachen på NewsRob som släppte några Mb-data. Men kommer nog snart fyllas upp av något... Funderar på vad det är som tar plats. verkar som att någon app verkar spara skit-data någonstans som inte har rensats. Frågan är då: - Finns det något sätt att se exakt var allt utrymme tas upp på interna lagringen? Data som hamnat i Void exempelvis...
Eray är en sjukt bra widget för att hålla kolla på hur mycket plats man har kvar, tyvärr kostar den pengar men det är det värt.