Problem: Minnet töms ej trotts att filerna är raderade

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av TechnoL0gic, 4 juni 2014.

1. TechnoL0gic

TechnoL0gic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag har problem med att det inbyggda minnet (16gb) ständigt är fullt. Hittills så har jag kommit runt det genom att rensa minnet, men det verkar inte gå längre...

Som exempel:
    Om jag går in i Settings-> More-> Storage så kan jag se att fliken "downloads" innehåller 4.86GB. Men om jag klickar mappen genom att klicka på "downloads" så är det tomt och står "No Downloads" (eftersom att jag redan raderat dem i ett fösök att rensa minnet).

Det finns heller inga filer kvar under "Download"-mappen i filhanteraren (inte som dolda filer heller).

Jag har även testat att "Clear Data" i appen "My Files" (filhanteraren) i "Aplication Manager". Samt självklart startat om telefonen, stängt av alla appar, rensat RAMet och plockat ur batteriet.

Någon som vet vad mer jag kan göra? Vad är det som tar upp minnet?

Om det har någon betydelse så handlar det om en Samsung Galaxy s4 GT-i9505 med android 4.4.2.

Trevlig kväll! /TEch

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Det lättaste är väl att gå via en filhanterare (eller typ via Windows) och se vad som tar (mest) plats bland mapparna på SD-kortet.

3. TechnoL0gic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att jag inte tänkte på det -.- ska definitivt kolla när jag kommer hem till datorn på fredag! Tack.

4. kniifen

kniifen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Prova med Storage Analyser. Där ser du vilka filer som tar upp utrymme och vart dom är.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

5. TechnoL0gic

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är löst nu.

Det spred sig och blev bara värre; appar kraschade och telefonen startade om konstant! I morse gick det inte att använda den; startade jag den så kraschade alla appar jag försökte öppna direkt sedan blev den svart i ca 10 min innan den startade om. :mad:

Efter typ 20ggr med samma skit så kopplade jag in den i datorn som inte kunde läsa varken det interna minnet eller microSD kortet. Det tycks ha berott på att någonting var korrupt med minneskortet för när jag tog ur det + SIM-kortet så kunde datorn läsa internminnet iaf.

Nu är minneskortet omformaterat och telefonen återställd. Det verkar flyta på bra nu.. Tackar dropbox för att alla bilder gick att ladda ner därifrån!

Tack för hjälpen:)