Tips: Missa inte erbjudandet om 50 GB gratis utrymme!

Diskussion i 'Xperia V' startad av MissCash, 5 dec 2012.

1. MissCash

MissCash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3c
    Såg detta på Sonys hemsida:

"Nu får du 50 GB kostnadsfri lagring för musik, videor, foton och mycket mer – och du kan använda den så länge du lever. I samarbete med Box® erbjuder vi dig lagringsutrymme som du kommer åt från din Android-smartphone, dator eller surfplatta. Ladda ner appen Box för Android och konfigurera ett konto från din Xperia™-smartphone, så får du tillgång till det kostnadsfria lagringsutrymmet."

Gäller bara till 31 december, så fixa nu om ni är intresserade! Vet inte hur bra Box är, men man får väl testa. Har installerat appen och fått bekräftat att jag blivit tilldelad mina 50 GB, så det verkar funka i alla fall.

Box på Google Play.

Last edited: 5 dec 2012
    polarenper, DjSweetBazz, Rexad och 1 annan gillar detta.
  2. gregoff

gregoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kan bekräfta 50gigs-utrymmet. Fick samma när jag reggade.

3. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102

MINA ENHETER

Det är kanon, fick det till min gamla X10i även nu på morgonen

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

box är tyvärr jämfört med dropbox lr gdrive totalt värdelöst... 100mb i begränsning på storlek på file rman laddar upp. bandbredd som är totalt grisseg, en fil i taget i upload, ingen syncmöjighet... men som backupställe för att slänga upp lite bilder osv kommer det säkerligen funka. Man behöver ju trots allt bara ladda upp en gång ;)

5. MissCash

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3c
    Ja det var det jag misstänkte också. Men man kan kanske lyckas hitta någon användning för det tillslut. Det är ju ändå FOR LIFE, haha ;)

Hur menar du med att det inte finns någon syncmöjlighet? Är helt ny på det här med clouds, vad är det man brukar kunna synca med?

6. gregoff

gregoff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Borde gå bra att synca med 3:e-parts appar, t.ex. Foldersync

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

+1 på det, det stämmer absolut.

8. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Det var bra tips, men för mig som är en gammal räv (enligt chompiz) så är det bara DropBox som gäller, det har nästan blivit industristandard bland geeks och dylika att använda DropBox för delning av länkar-, apps, mods, osv (plus att den laddar upp dina kamerafoton automatiskt om du vill).

För att få kompatibilitet med övriga Xperia forum-världen så rekommenderar jag DropBox istället, men är du vanlig användare utan krav på sånt däringa meck, så är Box säkert ett bra alternativ :)

9. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Ett tips kan ju annars vara att köra dropbox på telefonen och sedan syncar man sin dropbox mapp i datorn till sitt box konto. På så sätt så behöver man inte fundera på utrymme utan räcker med att ha det viktigaste och nyaste på dropbox.

10. datagubben

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Också ett bra tips, men som sagt att ha allting samlat på ett ställe är mycket bättre. Om jag någon dag skulle behöva 50GB för mina filer, så kan jag betala det som behövs :P

Ps. Vad gör ni med 50GB till telefonen? Är det 1.000.000 MP3-musikfiler som skall lyssnas på vid fester?

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har ca 200 gb med dropbox och googel drive och för mig är det backup av foton och videos som är främsta orsaken. skönt att kunna dra allt till dropbox och se ta bort det ur luren och ha plats för annat. dessutom ligger det en del föreningsdokument osv på delade kataloger i google drive, det finns oändliga användningsområden... 200 gb är för lite för mitt användande men räcker just nu men det är ingen tvekan om att det kommer fyllas ;)

12. datagubben

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

När jag var liten hade vi LP-skivor i plastölbackar från Pripps, och som man tog med sig när man skulle spela DJ på högstadiet. Sen kom CD-skivan med jättefula väggrack som satt på vägggen i vardagsrummet, i vilka man la alla sina dyra CD-skivor för att visa alla besökare. Idag har man all musik på nått som kallas "moln" och för vissa räcker inte ens 200GB? :P

13. DjSweetBazz

DjSweetBazz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S23 Ultra
    omg tack för tipset!!! precis vad jag behövde :)

14. Sandro90

Sandro90 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är en nybörjare med sådana här saker. Vad ska jag använda det till? Lägga över musik för att gå in där och lyssna? Det tar väl ändå på mitt internet (stream) ?

15. MissCash

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3c
    Näe, jag vet inte heller egentligen. Lägga över bilder osv. om minnet börjar bli fullt, men det finns ju DropBox och andra program som antagligen är bättre för det. Tänkte att det kunde vara värt att utnyttja eftersom det är så mycket space! Kanske kommer på nått bra att göra med det i framtiden.

Och ja, det går åt datatrafik när man streamar så lägg över musiken på telefonen istället om du lyssnar mycket. Eller på en minneskort.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

musik lägger nog ingen på andra ställen än google music, xbox music eller så använder man spotify ;) Och just for the record, när jag var liten var det oxå LP som gällde ;)

17. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Nu har Sony gått ut med att erbjudandet är förlängt till 31/12 2013. Så om någon inte hinner få sin nya telefon innan årsskiftet så är det ingen fara med det här erbjudandet.

Skickat från min Xperia V via Tapatalk 2