Missade samtal och nya SMS

Diskussion i 'Blade' startad av Anders Gusten, 31 okt 2011.

1. Anders Gusten

Anders Gusten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har haft ZTE Blade ett tag men har ladrig kommit igång att lära mig den ordentligt.

Något som jag stör mig på är att det inte sysn på skärmen när man missat ett samtal eller fått ett nytt SMS. Jag vet att det syns när man drar ner en rullgardin me det är inte bra tycker jag.

Finns det något sätt att ändra inställningarna så detta blir tydligare?

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Själv kör jag minimalistic text + tasker på låsskärmen för att visa missade samtal, sms och email, samt att den döljer dessa då det inte finns något nytt.

Ser ut på följande sätt (likadant radar den upp nya email och sms under, orkade bara inte skicka iväg för denna exempelbild):

Här finns en guide på svenska: https://swedroid.se/forum/32716-missade-samtaltext-fran-tasker-till-minimalistic.html

Tasker kostar dock en slant. Har inte kikat alltför noga på andra alternativ då detta funkar bra för mig, men tror den finns en app vid namn Missed it! som också är till för detta ändamål, men tror den också kostar. Sen till sist tror jag SMS unread count kan lista både missade samtal och sms, osäker på hur det är med email, men den är gratis iaf.