Hej! Jag har relativt nyligen köpt en ZTE Blade med 2.2 vanilla. En sak som jag tycker är konstigt och undrar om det är normalt är: Om någon ringer när Bladen är avstängd då får jag inget meddelande om det när jag sätter på telefonen. Är det normalt? Kör med LauncherPro som min Home screen, kan det var problemet?
Det är väl knappast telefonen. det måste ju ha med operatören att göra, som ska skicka ut ett meddelande. För när du har mobilen avknäppt så är den ju inte ens med på nätet. så då går ju samtalen till ditt mobilsvar. Så det är nog hos operatören du ska fråga. jag har halebop och jag får ett sms att jag ska ringa 147 om jag missat ett samtal. och någon har pratat in.
Jag har inte mobilsvar eftersom det kostar pengar. Dessutom så funkar väl bara mobilsvar om den som ringer säger något? Det funkar väl inte om de bara ringer och sen när ingen svarar så lägger de på? På min gamla mobil fick jag dock en notering när någon hade ringt även trots att mobilen inte var på.
Vad var detta för "notering"? Det är ju helt omöjligt att ha ett traditionellt "missat samtal" om telefonen varit avstängd. Dock skickar en del operatörer ett SMS när någon försökt nå dig (alltså inte bara SMS om eventulla röstmeddelanden utan en ren upplysning typ "070-1234567 försökte ringa dig kl 13:15 men lämnade inget meddelande")
Det är ju ett SMS som skickas från din operatör. Dvs vad du har för telefon(märke) har ingen betydelse.
Jag får såna ibland också. Tror det bara handlar om att nån försökt ringa exakt i det tillfället man inte hade mottagning. själv har jag en sgs2 med tele2