Missed It! - Förgrundstjänst (?)

Diskussion i 'Frågor och support' startad av mr_gustavsson, 22 aug 2012.

1. mr_gustavsson

mr_gustavsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft problem med att Missed It inte plockar upp notifieringar från vissa appar (Google talk, Fotmob, etc). Var inne och läste på Missed It's hemsida där det stod att man kunde aktivera appen som "Förgrundstjänst" under "Alternativ" fliken för att förbättra prestandan hos appen. Med detta alternativ iklickat så klarar den nu av Google Talk MEN jag har fått en irriterande notifiering i min vanliga status bar som inte försvinner. Det kommer från Missed It och det står "Öppna programinställningar". Jag vet inte hur jag ska få bort den annat än genom att ta bort valet att ha appen som "Förgrundstjänst", men det skulle även innebära att den slutar plocka upp vissa notifieringar som tidigare.

Några förslag?

2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Att aktivera en tjänst om förgrundstjänst är just att den får en notifiering i statusbaren.
    Det meddelar till android att applikationen är aktiv och inte ska stängas ner när telefonen får dåligt minne.

Som en bakgrundtjänst så är det stor risk att applikationen stängs ner om telefonen får slut på minne, speciellt på sämre hårdvara.

3. mr_gustavsson

mr_gustavsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du själv använt missed it och upplevt liknande problem med att den inte fångar upp vissa notifieringar? Tycker min Desire HD borde klara av att köra missed it i bakgrunden. Antar att jag får leva med ikonen om jag vill använda appen.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

4. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Själv kör jag inte just den appen, men jag använder två andra appar, Tasker och Swipepad som har samma problem, dvs att jag måste ha en notification för att få de att inte lägga av när som helst.

5. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Försöker få Missed it att fungera med Ruzzle men inget fungerar för mig. Ngn som har lyckats?