Misslyckad bin flash, vad nu?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av xintron, 8 jul 2010.

1. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Satt idag och skulle testa Froyo på Eclair bin (1.100.05). Detta gick inte så bra då Wifi inte fungerade och hade problem även med wifi-tether där det inte fungerade som det var tänk. Gissningsvis beror detta på mkt pill och olika ROM's som flashats in hit och dit varpå jag bestämde mig på att dra in 1.100.05 igen och "börja om".

Har varit negativ till det tidigare men tänkte idag testa att köra Acer Tool via en virtuell windows maskin då jag inte har någon windows-maskin att tillgå för tillfället. Efter lite pill fick jag virtualbox till att ansluta androiden till den virtuella maskinen direkt via usb och allt började bra. Jag kom sedan till fastboot där den rensar boot, skriver ny och ska sedan göra mer. Tyvärr stannade den där och efter ett antal försök avbröts hela processen.

Nu är då frågan, hur gör jag för att dra in 1.100.05 (självklart direkt i windows nu och inte en virtuell maskin ;) )? Vad jag vet kräver Acer Tool att man startar processen när mobilen är igång men det går ju inte längre då jag enbart kommer till fastboot när jag startar den. Kan hoppa in i recovery och kan lägga in min senaste nandroid backup om det skulle vara en lösning. Men helt enkelt, hur gör jag för att enklast få in 1.100.05? Recovery eller factory reset?

PS. Tips till andra, inte värt att försöka köra denna process via en virtuell maskin. Läst om andra som misslyckats och brickat sina mobiler, verkar som jag hade tur och slapp den biten. DS.

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Det var ett tag sen jag flashade in en .Bin fil, men ska inte telefonen vara i fastboot när det görs? Då bör det inte vara några problem för dig att flasha telefonen med en windows...?

Kan du komma in i recoveryn så hade bör det räcka med att du tar tillbaka någon av dina backups.. Förmodligen kom du inte så jättelångt i själv flashprocessen, för har för mig att root och recoveryn försvinner då..

Känns som att jag måste flasha något snart så jag inte glömmer bort allt =P

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Får du inte tag i mobilen via ADLT även om den är lite buggig och hoppar in i olika lägen?

Jag fick nämligen tag i min genom just det programmet ett par gånger i de mest oväntade tillfällen. En gång då skärmen var svart. En gång i nåt boot-mode.

Testa lite :)

Sen är det bara att börja flasha igen. Min avbryts ALLTID första gången. Jag får alltid göra det två gånger.

4. xintron

xintron Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fixade sig. In i recovery och väl där vill Acer Tool hitta luren och flasha korrekt :)

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det är märkligt men Acer DLT hittar telefonen i stort sett överallt och kan flasha ifrån egentligen vilket mode som helst telefon då befinner sig i :)