Misslyckad Root, Hjälp uppskattas!

Diskussion i 'Magic' startad av flaxroid, 28 jun 2009.

1. flaxroid

flaxroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena alla Droidare!

Jag har skaffat En Magic för tre veckor sen och har läst här i forumet till höger och vänster, riktigt kul faktiskt!

Jag har försökt roota telefonen och första gången tror jag att det blev helt fel för att jag inte skrev in det sista komandot som man skulle göra enligt guiden.

Igår flashade jag om allting med Filer för HTC Magic Tre/Skandinavien

allting gick bra utan problem, kontrolerade detta med better terminal (su) och fick svar (#). då var allt bra.

sen försökte jag fixa market enabler på alla möjliga sätt, genom att ladda ner den i sd-kortet och direkt i mobilen. kunde inte få det o funka. det dök helt enkelt inte upp några (priced appz) gjorde detta 4 ggr. till slut så tröttnade jag på skiten.

Gick tillbaka till better terminal för att försäkra mig om att allt e okej, skrev in (su) och inget svar fick jag heller, har fått kännsla att telefonen inte e rootad längre.

Vad kan det vara för fel????
    och hur får jag tag på SetCpu utan att gå in på market och köpa det( det var ju poängen med rooten) skall jag använda mig av någon annan ROM?

Alla andra verkar ha lyckats med sin Root+Market enabler+m.m

Snälla hjälp mig med detta!

2. flaxroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, det spökar sig åt hel....te mycket, nu e det så igen, går in i Terminal skriver in su och får svaret # nyss var det inte så, det e typ fjärde gången det händer, vad göra? har jag root eller inte??????? vilken förutom (Filer för HTC Magic Tre/Skandinavien) kan jag använda för root/flash istället?

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

om du söker på forumet så finns en länk till xda forumet med setcpu gratis, dock måste du registrerar dig vilket är gratis.
    Om ditt problem kan jag nog inte säga mkt, får du # som svar så har du root.

4. flaxroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att terminalen buggar, för om jag går in i den och väntar en stund innan jag skriver in komandot, då funkar det, om jag skriver in su direkt eftar att jag kommit in i teerminalen då blir det inget svar.

Tack, justee, jag läste det också ..... nu ska jag dit o fixa cpun så den varvar, vet någon om GP2X-emulator.............................. och var man kan få tag på den??

Hur ska jag göra med Market enabler, gör jag något fel eller?? för det vill inte funka

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

om du söker på market enabler finns det lite trådar om det med. du är inte den första med just det problemet. Kan vara lite lurigt att få igång det men lösningen finns i ett antal trådar. Orkar dock inte söka åt dig så du får den äran själv :)

6. flaxroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, allt löste sig! funkar bra,

7. flaxroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vilken emulator är i dagsläget bra?

nu när jag har root, kan jag köra in vad som helst in i luren( ja inte vad som helst) utan något som passar med just den skandinaviska magicen, vilken rom ska jag prova enligt er???

8. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vänta på att vi lägger upp en guide över hur du byter till en annan ROM än den från Daldroid på din skandinaviska Magic.

Om du däremot känner dig äventyrlig, läs följande tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=424

Blåtand verkar dock inte fungera i dagsläget.