Problem: Misslyckad uppgradering

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av crapmaster, 11 aug 2012.

1. crapmaster

crapmaster Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, har läst på forum att Kies suger. Kan inte annat än hålla med men nu har i vilket fall som helst skiten fuckat upp min telefon big time och jag kommer inte vidare. Har läst många trådar man fattar inte hur f*n jag skall komma vidare.

* Provade idag att få in senaste uppgraderingen via Kies på PC. Får kontakt med telefonen direkt och startar uppgraderingen.
    * Lämnade dator och telefon för att klara sig själva.
    * När jag kommer tillbaka står Kies och försöker connecta till telefonen (misslyckas såklart nu trots att det gick hur bra som helst när jag startade uppgraderingen) och på telefonen står det "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again."
    * För det första hittar jag inget i Kies som heter så och för det andra får Kies ingen kontakt med telefonen så det verkar inte gå att fixa genom Kies.

Jag har:
    * Samsung Galaxy S2 (GT-I9100).
    * Samsung Original Android 4.0.4 (dvs ingen rootning).
    * Telefonen köpt i Sverige.
    * Operatör Telenor.

Vad göra?

Tack på förhand!

2. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Ska finnas något i menyerna kies som har nödåterställning. Testa att söka. Ska kolla när jag är vid datorn vad det heter och vad det finns någonstans.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. bodell

bodell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nu var de ett tag sedan jag körde original men kan du inte få uppdateringen OTA?
    Alltså gå in under inställningar/om telefonen/sök efter uppdatering så laddar du ner det direkt till telefonen?

Annars kan man alltid prova med att göra en factory reset på telefonen och prova uppdatera efter det.
    (Gå in i recovery mode på telefonen, volym up+home+pomer tills du kommer in dit)

4. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Det finns i menyerna på Kies, men eftersom datorn inte känner av telefonen så är det valet inaktiverat.

Prova som sagt att köra den OTA.

5. crapmaster

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren. Tyvärr hjälper det inte.

* Eftersom telefonen inte startar utan bara visar "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again." kan jag inte köra OTA.

* Går inte att komma till recovery mode heller med volup+home+power. Får bara "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again." i ansiktet.

Fler förslag?

6. crapmaster

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har pratat med Samsung support. Verkar som firmware är totalt fucked up och det är bara att lämna in telefonen på service. :-(

7. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har råkat ut för det flera gånger också. Byt usb port. Ta en av. Portarna bak på datorn oc undvik usbhub.
    Starta sedan om datorn.

Funkar de ändå inte så får du flasha via odin. Flash fail fönstret är egentligen bara en kopia av download mode i förklädnad. Jag har nämligen varit i exakt samma sits.

Om du ska flasha med odin får du tanka ner stock rom här ifrån forumet. Finns en länk i nån sticky. Tror de är samfirmware som de länkas till.

Lycka till.

ztaa gillar detta.
  8. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Så sa dom till mig oxo. De stämmer intr. Du kan fixa den med odin själv.