Hej! Tänkte kolla om någon av er håller koll på läget gällande ångerrätt etc. av en mobil. Var inne och köpte/tecknade ett 499 Pott abbon med en HTC Magic den 5/6 med en bindningstid på 24 Månader. Jag är däremot missnöjd med telefonen i sig och undrar lite hur det ser ut med ångerrätt. Kan vara lite sent påtänkt, vad vet jag. Någon som har någon aning? MVH\
Är inte helt säker men jag gissar på att det är 14 dagar eller mer. Men du måste ha kvar den i orginalförpackningen. Har för mig att dom sa 30 dagar när jag beställde men som sagt är inte 100%
Menar du att du var inne i en butik och köpte den eller gjordes avtalet upp via internet eller telefon? Är fallet det senare kan kanske distansavtalslagen låta dig ändra dig inom 14 dagar om produkten är i närmast oförändrat skick. Om det gäller köp i butik vet jag faktiskt inte riktigt tyvärr.
Dessvärre köp i butik, därav fundersamheten. Likaså bruten förpackning. Däremot har den legat i sin ficka konstant och har inte en endast repa eller dylikt på den.
Ingen lagbestämd ångerätt , men koll amed de, min moster var där (en nokia lur) dagen därpå men det gick INTE att häva köpet, lägg upp luren på tradera och köp dig annat , men abonnemangen behåller du den är ju bra med fri surf och allt.
Tack för tipset TheNano gällande att sälja den, hade helt glömt bort att den var olåst. För er som läser tråden och funderar på en Magic så kan jag slinka in att telefonen i sig är riktigt bra, gränssnittet, upplägget m.m fungerar fin fint. Jag har dessvärre haft problem med mina (2) Magics som jag har haft innan. Den tredje (3e) som jag har nu fungerar som en klocka bortsett från att HTC har varit och förstört, vilket får mig in på andra tankar.
Räcker det inte med att säga tangentbordet? Likaså faktum att röststyrning inte finns någonstans i nya Google Maps för oss med en Tre Magic?
Då jag inte har en Magic utan funderar på att köpa en skulle jag vilja veta mera exakt vad HTC förstört typ
ang röststyrnignen kanske man måste ha nån annan applet installerad först från market som inte finns med som default. Bara en tanke...
du har rätt enligt konsumentköplagen att häva ditt köp om säljaren inte lyckats åtgärda felet. så ring in å säg att telefonen hängt sig igen och att du vill häva köpet enligt konsumentköplagen. dom kan inte neka dig.
det är inget fel enligt lag han bara tycker att det är skräp som HTC har stoppat i mobilen eller har jag fel ?
Den Magic jag har nu, min tredje i följd vill säga fungerar utmärkt. Man kanske inte ska säga att det är skräp som HTC har satt in, det fungerar som det ska, men det är ypperligt irriterande att man inte kan ändra/modifiera sin telefon ordentligt när själva Android i sig är öppet. Det lär komma en lösning i framtiden, förhoppningsviss. Enda sättet jag kan se, för att få använda mig av konsumentköplagen är faktum att säljaren sa att det var ett svenskt OS. Som vi alla vet så är så inte fallet, och ett svenskt OS verkar vara långt bort just nu.
jag hävde köpet på ett liknande sätt trots att min telefon faktiskt inte var paj. Så jag ljög lite. men ändamålen helgar medlen ju.
Är det konsumentköp eller konsumenttjänst när man köper både telefon och abonnemang? Annars är det ju klockrent att häva köpet om säljaren sa att det var svenskt OS. Det "felet" kan de ju knappast laga.
Hej Elinsa, Ganska många inlägg så jag vet inte om du fått exakt svar på frågan. Men gällande tre är det så här: Om du köper telefonen över internet har du 14 dagars ångerätt, ångersedel kan laddas hem från tre.se , frakt tillbaka står du för. Mobilen ska vara i identiskt skick som den blev leverad. Sen kommer vi till den dumma grejen. Ångerrätt eller öppet köp gäller ALDRIG i tre fysisk butik. Reklamation vid fel av telefon är möjligt, men annars är du bunden. Dock hade jag samma funderingar som du ett tag, men jag har lyckats lösa alla saker jag var missnöjd med här på swedroids forum, så har du missnöjen fråga gärna om tips och tricks! - M