Mitt minne är slut

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av FETTO, 22 apr 2010.

1. FETTO

FETTO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en Desire och minnet är redan slut trots att jag inte har mer än 90 appar iden då medräknat dom förinstallerade. Vissa spel tar ju 7Mb och i framtiden blir dom knappast mindre utan större och mer avancerade. I början installerade man en massa skit appar som man gjädjeligen tog bort då minnet blev fullt, men efter en tid började det bli svårt att välja vad man "måste" avinstallera till förmån för nya appar.

Hört att om man ROOTar så kan man spara appar på minneskortet, nån som vet om garantin försvinner om man ROOTar??

2. VelcroMan

VelcroMan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Lämnar du in den på t.ex reparation när den är rootad så lär inte garantin gälla. Men du kan enkelt göra en backup och återställa, eller installera om HTC's originalrom från deras hemsida igen utan att (vad jag vet) lämna några spår av rootning.

3. diaboli4life

diaboli4life Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

garanti täcker inte handhavande fel typ yttre påverkan lr att den krånglar efter en root (mjukvarufel då) men om gpsen plötsligt lägger av pga av att hårdvaran gått sönder täcks detta av garantin

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Det finns en bra funktion på forumet som heter SÖK. Hade du orkar så hade du hittat denna tråden bland annat: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=9535

Ang rootning så finns det med upptaget flera gånger.

90 apps låter mycket i mina öron, använder du verkligen alla? Jag har 10-15 apps installerade och de använder jag dagligen resten är inte ens värt att behålla på telefonen.