Problem: Mitt ord mot Servicebutikens ord!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Mergas, 2 jul 2013.

1. Mergas

Mergas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hallå där

Köpte min S3'a nån gång i Augusti 2012, sedan första dagen så flimra skärmen lite granna, men jag tänkte inte så mycket på det då, dagarna gick och jag började störa mig mer och mer på flimret men hade varken tid eller ork att lämna in den (vilket jag ångrar nu)
    Men i Januari så glappade usb-kontakten så var tvungen att lämna in den och påpekade då att även skärmen flimmrade, men när jag fick tillbaka mobilen hade dom bara bytt usbkontakt och uppdaterat programvaran.
    flimret bestod kvar..

Nu lämnade jag in mobilen då det inte gick att ladda den varje gång, tog 1h att ladda ca 2% och påpekade även nu att skärmen flimmrade.

Det som har skett är att dom nu påpekar att skärmen är trasig pga tappskada, och har inte sagt nåt om att mobilen laddar segt..

Jag har hänvisat till första inlämningen att den även då flimmrade, och dom inte sa nåt om tappskada eller att skärmen var "trasig"
    men jag tror det i själva verket är grafik/moderkortet som är trasigt, eller så har skärmen varit defekt vid leverans.

Någon som har tips eller kan hjälpa mig strida detta vidare, då jag är helt säker på min sak ??

Tacksam för alla svar som är relaterade till problemet :)

2. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    I princip är det körd. Du måste lämna in mobilen inom "skälig tid" från och med du upptäcker felet. Med skälig tid menas max 2 månader. Dessutom failade du ännu en gång då du inte klagade direkt efter första reparationen.

Hur som helst bör du göra lite hemarbete innan du du kontaktar återförsäljaren igen. Dvs. leta upp liknande fall där andra har samma problem. Då borde det inte vara några problem att hävda att det är ett ursprungligt fel. Frågan är bara om ÅF/verkstan lyssnar.

Mergas gillar detta.
  3. Snoogiloo

Snoogiloo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vilken verkstad är den inskickad till?
    Låter som att det är displayen som är kass.
    Gör du något speciellt när du får fram flimmret etc? Det kan vara väldigt svårt för teknikerna på verkstaden att få fram problemet och det kan mycket väl bero på en tappskada så därför är det även där ett svårt beslut för teknikern.

4. Mergas

Mergas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Telefonen är inskickad till Deltaservice, via Elgiganten.
    flimmret uppstod oftast då jag hade den ansluten till laddaren, och/eller när den blev varm..
    det jag kan tänka mig då är ju att den skadade sig under leverans.. men ska googla lite om nån har haft liknande problem :/

5. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det sitter lite kretsar i displayen som kan bli rätt varma som kan orsaka detta problemet. Det kommer i sin tur antagligen leda till att displayen dör helt.
    Men kolla dina PM :)

6. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Be dom precisera exakt vad som gått sönder, på komponentnivå. Be den påvisa hur detta har skett när man tappat den. Har telefonen några som helst skador som indikerar på att den är tappad? Kan dom inte precisera vilka komponenter som är trasiga samt hur den kan gå sönder om man tappar den så skall du absolut bestrida detta. Även om du är väldigt sent ute tyvärr.

7. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Verkstäderna får inte lov att öppna upp displaymodulen och har inte heller utrustningen för att kunna kontrollera exakt vilken komponent som är sönder ^^

8. Crall

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    Info:
    Och då faller hela deras argument att det är en tappskada då dom inte kan påvisa att det är det som orsakat felet.

9. Mergas

Mergas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Bara så att alla har fattat detta rätt, så är jag inte ute efter en gratisreperation eller något sådant, jag köpte mig en S4 när jag lämnade in min s3a, MEN jag vill kunna visa och strida att jag har rätt, skadan på mobilen är två stycken små repmärken i överkant en bit ifrån själva skärmen, ser ut som tuggmärken.
    Det jag anser är sent ute nu är då telefonen är tappad, men sedan har jag ju garanti på 2år och min allmänna reklamationsrätt på 3år så hade haft cirka 1år kvar på garantin..

10. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Den skall helt klart åtgärdas utan anledning. Dessvärre kan det bli så att du måste ta omvägen förbi ARN för att lyckas - det kan jag inte göra något åt.

Men med den garantitiden du har kvar så är detta ett solklart fall - iallafall för mig.

Det hade såklart varit bättre om du lämnat in den direkt, det hade besparat dig allt strul som du får nu med ord mot ord - men konsumentköplagen är rätt så kristalklar så bevisbördan att en tapp i marken verkligen är skälet bakom - om du nu tappat den i över huvudet taget alltså - så måste de påvisa hur och varför.

11. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Telefonen är tappskadad mer än "2 små repor" (antagligen har dessa inte orsakat felet dock) samt att den är fuktskadad så den kommer aldrig gå igenom tyvärr.

12. Crall

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    Info:
    Så den är fuktskadad också. Ärg på komponenter eller bara enligt fuktgivarna? Hur kommer det sig att han säger att dom anger tappskada om det är fuktskada som är problemet? Vem far med halvsanningar? Jobbar du måhända på detta företaget som haft inne denna telefon?

13. Snoogiloo

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är ärg på kretskortet samt ena fuktindikatorn är utlöst (så pass utlöst så den är helt vit)
    Den som kollade på telefonen första gången har antagligen inte kollat noga på kretskortet då det extremt sällan är något problem med det när skärmen flimrar. Och denna fukten har nog inget med flimret heller att göra men med hans andra problem som var att telefonen inte laddar. Dock så lagas inget som är fuktskadat då man inte kan garantera funktionen.
    Japp jag jobbar på DeltaService.

14. Crall

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    Info:
    Jobbar också med telefoner (dock dect) ock vi lagar aldrig fuktskadat heller så det är jag helt med på. Detta ställer saken i helt annan dager, oavsett felet på skärmen så är ju denna telefon utdömd och då finns det inte mycket mer TS kan göra oavsett om felet fanns innan det kom fukt i telefonen eller inte.

15. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Den sista informationen, fuktskadad, har jag inte läst om tidigare från TS - eller har jag missat något ?

16. percoolio

percoolio Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T
    Tror dom tog det över PM. Blev också fundersam först.

-Tapatalked

17. Mergas

Mergas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Japp vi har Diskuterat det över PM, fick bekräftat via bilder att telefonen var fuktskadad inuti, men jag har väldigt svårt att förstå hur det kan ha inträffat, då jag haft flera olika telefoner i mitt liv och varit "räddare och räddare" om dom.
    I februari månad så byttes min USB-kontakt ut då den glappade och min första tanke var att fukt kan ha trängst sig igenom efter det bytet,
    kan det hända att den släpper igenom mer efter att den öppnas en gång?

Men jag hade fortfarande velat jobba mig igenom att skärmen skall bytas på garanti, fuktskadan kan/är svårare att strida..