Mitt program strular på Galaxy Tab 2

Discussion in 'Samsung' started by pekspro, Oct 23, 2013.

1. pekspro

pekspro Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett fel i en av mina program som jag inte lyckas få fram på de enheter jag testar på. Det ska inträffa på Samsung Galaxy Tab 2 så mitt hopp är nu att någon här kan hjälpa mig att hitta felet :). Felet uppstår säkert på andra enheter men denna är den enda jag är säker på.

Programmet är ett glosövningsprogram, och i en av övningarna har jag ett 3d-baserat "bildspel". Här ser man kort med fråga och svar. Av de rapporter jag får in så blir korten blanka efter ett tag och jag begriper inte varför.

En version som har problemet finns här:

http://www.pekspro.com/vokabelbeta/Vokabel1_13d.apk

Jag har gjort om en del som möjligen löser problemet i denna version:

http://www.pekspro.com/vokabelbeta/Vokabel1_13e.apk

För att testa, öppna en exempelfil, välj förhör och sedan 3d-bildspel.

Om felet uppstår undrar jag vad det står högst upp på skärmen. Just nu skriver jag ut lite debugmeddelanden för att kunna spåra var felet uppstår. I texten finns det också en räknare, jag undrar också om denna räknar upp.

Varannan gång man kör detta står det endast text "Single thread", uppstår felet då?

Helst skulle jag vilja ha en liten log från systemet men är tacksam för all form av information :).

2. pekspro

MINA ENHETER

Nu är problemet löst :)

3. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

bv

och vad var felet ?

4. pekspro

MINA ENHETER

Det är en intressant fråga :). I mitt bildspel genererar jag bilderna i en egen tråd för att få något bättre prestanda. Av någon anledning kunde jag begära att tråden skulle skapa samma bild två gånger i rad. Tråden vägrade då skapa andra bilden då den tyckte att den redan gjort det :). Jag ändrade lite i logiken för att hantera detta.

Men jag har fortfarande inte förstått hur detta kunde inträffa. Och varför det händer på Galaxy Tab 2 och ingen av de andra enheter jag har testat på är ett mysterium. Min gissning är den går långsammare eller snabbare än de enheter jag har och hamnar i ett läge som inte löser upp sig. Men jag är inte säker. Jag har försökt testa även detta så gott jag kan.

Så jag är fortfarande intresserad av loggar om någon kan ta fram det. Även om det är löst så stör det mig att jag inte kommit på vad som faktiskt orsakar problemen :)