Jag har i många år använt en 500GB extern hårddisk för säkerhetskopiering av filer, det har funkat enkelt och effektivt.
För sju år sedan började det bli trångt om plats, så jag fick en "briljant" idé, skapa ett NAS med stor kapasitet. Köpte en Western Digital My Cloud, 3TB. Det var
inte alls vad jag var ute efter, var inte tillräckligt påläst

!
Jag ska inte gå genom
allt som
INTE stämde för mig, men nu har jag fått meddelande från Western Digital om att deras säkerhets support ska upphöra, så här skriver dom, (Google översatt till svenska):
"Den 15 april 2022 upphör stödet för tidigare generationer av My Cloud OS, inklusive My Cloud OS 3. Din enhet är inte kompatibel med viktiga säkerhetsuppdateringar som endast är tillgängliga för My Cloud OS 5-kompatibla enheter. Som ett resultat kommer du bara att kunna komma åt det lokalt. Efter den 15 april 2022 kommer din enhet inte längre att få fjärråtkomst, säkerhetsuppdateringar eller teknisk support. För att skydda ditt innehåll rekommenderar vi att du säkerhetskopierar din enhet, inaktiverar fjärråtkomst, kopplar bort den från internet och skyddar den med ett starkt, unikt lösenord. Kolla in våra senaste My Cloud-uppdateringar för att lära dig mer".
Jag undrar då på om mitt enda alternativ är att flytta över mina filer till en lokal lagringsenhet

, eller kan jag fortsätta att använda My Cloud som en vanlig extern hårddisk?
Click to expand...