MIUI 2.7.xx

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Sleepwalk, 25 jul 2012.

  1. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Installerade Miui 2.7.20 inatt från

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1500771

    Måste säga att jag är förvånad hur bra den fungerar. Tillåmed på mitt MW600 headset så står det låt m.m nu. Har aldrig hänt förr. Gränsnittet är underbart.

    GPSen fungerade kanon. Hittade satteliterna snabbare än GB miui jag hade tidigare. Wifi tar knappt en halvsekund att knäppa över på.

    Blir till att köra den här Romen ett par dagar/veckor och prova. Hittils har jag inte stött på någon omstart eller FC. men iof har jag bara haft den 12 timmar inlagd.
     
  2. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag testade den för några veckor sedan. Jag tyckte den blev oerhört seg efter ett par timmars upptid, kanske att det är fixat i senaste versionerna. Den hade även en del grafiska fel som gjorde att rutor och annat kunde blinka när man skulle välja något. Detta är inget du märkt av?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  3. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Det här är tydligen en helt ny build. Har inte märkt av något än faktiskt. Allt har fungerat förvånadsvärt bra. Inget bild fel eller seghet än så länge.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
    slibit gillar detta.
  4. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    nu har jag kört den här romen ett par dagar. och jag måste säga att jag är mycket nöjd. fast å andra sidan är jag ett fan av miui också. Batteritiden är sådär, men så kör ja "performance" i cpu master också.



    Dag 5: Fungerar väldigt bra än. Batteritiden har blivit förvånadadsvärt bättre. Räcker över 24 timmar.

    Betyg: mycket nöjd.
     
    Last edited: 30 jul 2012
  5. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Kul! Jag tror jag skall testa denna. Jag är ganska förtjust i miui jag med. :)

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  6. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Provade rommen och måste säga att det var det sämre jag provat på länge, otroligt laggig på menyer, kameran hängde
    inte med och stängde ner sig. Körde full wipe i cwm före installation.. Nu kör jag på gueste 3.3 igen tills django kommer ut med
    en ny version som slibit skrev..

    Skickat från min GT-P7510 via Tapatalk 2
     
  7. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Problemet med kameran beror ju på att det är en ics-rom, lg har ju inte släppt drivrutinerna till ics än.

    Jag har inte hunnit testa denna än. Då kanske jag skall vänta lite med tanke på vad bozzo70 sade.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  8. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det är mycket synd att ICS-devsen för Optimus 2x i slutändan inte kommer kunna släpp en build som kommer fungera helt. :( Jag har helt gett upp hoppet om att ha en fullt fungerande kamera i ICS, så ingen ICS någonsin för mig iaf. (hoppas jag får äta upp mina egna ord)
     
  9. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Måste dock erkänna att gueste 3.3 flyter på som bara den, dock sugen på att prova på nått nytt ..vill ha en likadan stabil rom som denna fast med bättre batteritid....

    Sent from my LG-P990 with Tapatalk
     
    Last edited: 1 aug 2012
  10. Sleepwalk

    Sleepwalk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Hur kan det vara så olika från LG O2X till LG O2X egentligen. Jag har nu kört min miui (helt som den kom) i över en vecka. Inget lagg eller någonting i menyer eller på hemskärmen. Ska försöka filma med en annan mobil så får ni se.

    Kameran har jag heller inget problem med. Eftersom jag dagligen använder mig av StreamZoo samt knäpper kort på mitt flipper projekt här hemma. så har jag inte stött på något problem alls.

    Kan det ha med att göra att jag har en sådan lur som det står "made in korea" , under batteriet ?
     
  11. pl0p3

    pl0p3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    La in romen. Det mesta funkar prima och jag är ganska nöjd. Jag får dock en himla massa FC hela tiden. Kan surfa i 3 min och sen stängs det av, samma med de flesta appar. Tror det kan ha att göra med att det är för lite ram? Har ni ramhack eller flyter det för er ändå?
     
  12. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Jag tror att det beror på att ics fortfarande inte är stabilt. Vissa har stora problem med att använda dessa romar.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2