Miui, hittas inte i datorn

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av p0ttan, 21 sept 2011.

1. p0ttan

p0ttan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej..

Är skapligt less på MIUI nu då det buggar för mycket och tänkte köra lite Cm7 igen. Men nu hittar datorn inte telefonen så jag kan inte lägga över någon rom till minneskortet.

Har testat olika drivers jag har på datorn men ingen funkar, länka gärna någon som funkar.

Hjälp mig!

2. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kör också MIUI (väldigt nöjd än så länge) och min dator hittar heller inte mobilen.
    Så jag behöver också hjälp med detta... Tack på förhand!

Mobilen hänger sig också oftast när jag sätter i eller tar ut usb kabeln ur telefonen.

Last edited: 21 sept 2011
  3. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Driversen som används för att använda smartflash funkar för alla ROMar för mig. Hade också problem med detta när jag började köra CM7. Rensa ut gamla drivrutiner först.

4. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Fungerar det i recovery?

5. Bobjof

Bobjof Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är ganska säker på att denna tweak packen kommer lösa mount frågan. Vill du inte flasha in hela kan du i första posten hitta länk till external to internal fixen som kanske löser det också :) / B

6. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för tipset! Jag är dock väldigt ny till att roota telefonen och allt det här och jag tycker att detta låter väldigt krångligt.
    Det känns som om dessa tweaks skulle försvinna när man uppdaterar MIUI eller hur funkar det? Kamera tweaken låter också intressant, blir dåliga bilder/film i MIUI.
    Han skriver också under external to internal fixen att han uppdaterar den varje vecka för att den ska funka. Måste man uppdatera den manuellt då?
    Tack på förhand.

7. Bobjof

Bobjof Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man måste uppdatera manuellt. Själva processen är jätteenkel, följ bara instruktionerna. Som att flasha en rom utan massa wipes typ. även om wipe nog inte skadar. Jag har valt att köra på en version ett tag, sen uppdatera när jag känner att det behövs, i dagsläget tycker jag inte att jag saknar något, så jag stannar på 1.9.9 ett tag helt enkelt.

Last edited: 22 sept 2011