Problem: Miui och batteritid ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av -=oopeteroo=-, 31 okt 2011.

1. -=oopeteroo=-

-=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    132

MINA ENHETER

har nu för första gången flashat in en custom rom nämligen Miui 1.10.28 från miuiandroid.com

har laddat ur batteriet och åter laddat den till 100 procent. Wipe batterystats och använd den inbyggda batterikalibrering.

Nu har jag pillat lite med mobilen med ingen synk, ingen bt, ingen wifi, ljudlös, ingen vibb vid knapptryckning, skärmen på 30 procent ljusstyrka

märker att batteriet drar ner 1 procent var 2 min ? ska det vara så ?

2. Shurris

Shurris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har också kass batteritid med Miui. Får byta om det inte bättrar sig.

3. Swedish Meat

Swedish Meat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar variera väldigt mycket på batteritiden med MIUI. Själv flashade jag in Galnet MIUI 1.10.25 och är har efter ett dygn med Wifi på konstant och en hel del surf och sms 53% kvar. Det är dock andra faktorer som gör att jag förmodligen går tillbaks till någon annan rom då ett flertal program inte lirar än på MIUI.

4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Brukar ju ta lite tid när man bytt kernel eller rom innan man får ultimat batteritid verkar det som. Jag bytte just till speedmod och fick bara typ 19 timmar första laddningen. Denna gången ser ut att ge mycket mer.

5. luttman

luttman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

jag kör miui och lyssnat på spotify från 10-16 via BTlurar och 3g sync varje kvart och jag har 30% kvar nu vid 20:55 (tar ut den från laddaren 05:00)

6. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Köpte en sgs2 för att den skulle ha bra batteritid, men stock sög och höll en dag ca.
    härdanefter har det varit miui ett bra tag, men samma som du där. den drar batteri som bara den.
    2% i minuten för mig när jag inte gör något är rimligt, och är skärmen av så håller den sig lite lagom.

Jag är glad om jag kan surfa lite hemma i soffan på kvällen. bajstelefon i det anseendet.

7. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Ett tips om ni kör MIUI är att testa Siyahs kernel. Den stödjer MIUI och har bra batteritid. Dessutom stödjer den undervoltning, om man vill göra det.

8. -=oopeteroo=-

Mottagna gillanden:
    132

MINA ENHETER

vilken version av Siyahs ska man ta ? ger det något i skillnad i batteritid jämnför med vanliga i miui ?

hur flashar man över det ? är det samma i cwm ? wipe ? vart kan jag tanka ner den ?

9. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Bättre än stock tycker jag iaf. Kolla i tråden om den. Jag brukar installera kernels med appen Darkyrom, finns på market. Kör Siyahs med miui och speedmod med samsung-roms.

10. -=oopeteroo=-

Mottagna gillanden:
    132

MINA ENHETER

uppdaterade till senaste, så nu tar det var 3dje minut innan batteriet drar ner 1 procent

11. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Hm kör med stock kerneln nu min håller ca 24 timmar, lite mer. Är batteriet kasst hela tiden förslår jag att byta till Siyahs kernel.

12. Verrox

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Samma här, oavsett kernel går det verkligen inte att lite på att telefonen håller sig.

Undrar om det är fel på mitt batteri, eller ens ett hårdvarufel för den klarar inte av att hålla sig, ens på standard rom för mig...

13. -=oopeteroo=-

Mottagna gillanden:
    132

MINA ENHETER

drog in siyah kernel 2.1.1, inget vidare, drar fortf 1 procent av batteriet var 3dje minut, har inget på, bara 3g data som inte drar något då inget är synkad och skärmen på 30 procent ljusstyrka

det kanske är skärmen som drar ner batteriet `?

14. Pippirull

Pippirull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har själv haft det problemet med flera roms, även med miui. Av någon anledning är cpu:n låst till 1200mzh och vägrar klocka ner sig. Det medför att den blir rätt varm och suger batteri som en gris. Tror det varit så nästan varje gång jag testat miui. Det brukar dock nästan alltid lösa sig efter 2-3 omstarter.
    Batistas (tror det va den) rom vägrade oavsett omstarter så där fick jag dra in speedmod kernel ist.
    När miui funkar som den ska drar den inte alls mycket.

15. Verrox

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

2.2b4 verkar iaf mindre dålig för mig, man skulle skämtsamt kunna säga att batteriet håller en dag, men några timmars användning klarar den iaf.

Jag har också runt 20-30% men amoled ska ju vara ljussnåla, och min gamla gt540 drog mindre batteri på full ljusstyrka :ehm: