MIUI och MMS med Telia

Diskussion i 'Allmänt' startad av jazzper, 14 aug 2011.

1. jazzper

jazzper Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Problem med Miui och MMS (Telia) har jag haft från början sedan jag testade miui och det har varit en anledning till att jag ofta bytt rom trots att jag tycker den är bäst. Jag har försökt på alla möjliga sätt t.ex. GlobalApn app och att ställa in apn manuellt, utan att lyckas. Kan varken skicka eller ta emot MMS.

Någon som har lösning på problemet? Verkar bara vara miui av de rom som jag provat där det inte fungerar :(

Jag är lite noobig och ny här så var snälla ;)
    HTC Desire/MIUI rom/Android 2.3.4

2. wallinnr12

wallinnr12 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem med miui/desire/telia. Problemet för mig var att porten eller något liknande var fel. Gå in på telia.se och gå till mms inställningar. Välj android för att se hur det ska se ut. Jämför sedan med dina mms inställningar. Förhoppningsvis är det något som skiljer för då är lösningen enkel.

Lycka till!

3. JoC

JoC Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade samma problem med Galaxy S, byte mms port från 9201 till 8080 och då funkade det.

4. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja precis tror det har avhandlats i tråden om miui där port 8080 har nämnts. Annars gå in och kolla i tråden för som sagt det har tagits upp där och vad jag vet så har det lösts...