MIUI ROM till Desire HD? (en snabb fråga om kameran också)

Diskussion i 'Desire HD' startad av inact_0035, 29 nov 2010.

1. inact_0035

inact_0035 Guest

Finns det tillgängligt och till vilket språk?

En snabb fråga till er kamera nördar...
    hur skulle ni döma kameran på 1-10 skala?

Kollade några exemplar på inspelningar och kameran är ju fan skit! Varför i helvete ändrar den kontrast sådär? Flyttar man kameran snabbt så ser min k810i ut som en gåva från Gud.

Är detta en bug eller hur fan ligger det till egentligen? Fyfan vad dålig kamera! Högre förväntningar har man ju, 8 MP kamera... usch säger jag.

2. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ärligt talat så är kameran FINE, jag har både tagit bilder och spelat in.
    Den duger för vanliga svenssons, är du ute efter någon värsting kamera då ska du inte ens tänka på en mobil kamera. Köp en riktig systemkamera då.

Det är som att köpa en laptop och bli förbannad för att spelen inte flyter på lika bra som din stationära dator.

Det är klass-skillnad.

3. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

kam

Håller definitivt inte med. Satt en morgon vid Södersjukhuset, solsken, och försökte ta kort söderut, inte mot solen. Inte ett enda kort gick att ta. Den ger snudd på kolsvarta bilder i starkt ljus, inte motljus. Testade nyss mot ett objekt, bredvid stod ena dottern med N8. Det var inomhus, färgerna på DHDn var inte ett dugg verklighetstrogna, det var det däremot med N8an.
    Jag köper inte snacket med systemkamera. Den är inte i närheten av en digital kamera. Sätta i en så dålig kamera i en dyr telefon förstår jag inte. Telefonen borde hålla högre klass rakt igenom.

4. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Håller med att kameran borde kunnat göras bättre, sen om det är
    mjukvaruproblem eller hårdvaruproblem vet jag inte riktigt än.

5. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kameran (mobilkamerabedömd) drygt 6 typ.

Att den ändrar "kontrast" osv beror nog på att iso är satt till auto,
    inte ens min NikonD300 som kostade mig 20000+ fixar auto-iso på
    ett bra sätt.

Man använder aldrig autoiso iallafall.

6. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Låter mer som ett handhavandefel än att det är fel på kameran, jag kan ladda upp bilder som jag har tagit med kameran och dem är vackra och har naturliga färger.

7. inact_0035

inact_0035 Guest

På alla HD videos som ligger ute på Youtube så är kontrasten likadant, samma sak med ljudet.

8. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fattar inte hur folk inte förstår att man måste ändra iso etc. för att ta bra bilder i olika ljusförhållanden... det är inte som förr i tiden då alla kameror i princip tog bästa bilder på auto funktion.

9. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Snälla man får epilepsi anfall av sättet den ändrar ljusinställningar. Varför behöver man inte pilla på inställningarna på en sgs? Den verkar kunna filma riktigt mjukt även när de inte är så ljust. Nej videokameran är inte alls bra, däremot kan man fånga fina stillbilder.