Miui till Ray

Diskussion i 'Xperia ray' startad av MartyAB, 24 okt 2011.

1. MartyAB

MartyAB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

2. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har hållit lite på att roota då jag inte sett någon fördel med det men nu när min favoritrom även finns till ray då kan jag inte vänta mycket längre. Helt underbar nyhet att miui finns. Tycker den inte verkar buggig men väntar nog nån vecka till för att se vad som händer...

3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Är detta den första och enda custom rommen? Hittar inga fler under arc forumet på xda. Andra sidor som håller på rommar?

4. Zanders

Zanders Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Vad är en rom och varför ska man byta den? Är miui typ operativsystem eller?
    Nån som kan beskriva strukturen i telefon eller nån länk till förklaringar?

5. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har varit minst sagt nyfiken på MIUI länge nu och undrar därför hur mycket man kan ändra för UI:et såg rent ut sagt förjävligt :/
    Ja det skulle man kunna säga, det är fortfarande android OS(MIUI tex 2.3.7 ist för "stock" 2.3.4) Men MIUI är till skillnad från dom flesta andra i stort sett helt omgjord medans dom andra (i min erfarenhet) endast är bantade från all skit som följer med telefonen, themechooser samt överklockning/undervoltad.

Zanders gillar detta.
  6. MartyAB

MartyAB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

[SIC] gillar detta.
  7. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

8. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Är det någon som provat ännu, i så fall skriv lite hur ni uppfattar den, lagg, FC etc. etc. Gärna lite screenshots, nog för att det finns i tråden på xda men ändå gärna här!

9. Zanders

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tack för det! Undrar hur djupt ljudfilerna ligger för dom ändras väl inte iom. det där?
    All skit skulle ju iofs. vara jävligt skönt att bli av med, mycket som inte andvänds heller typ ljudinspelaren osv!

10. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hur menar du med ljudfilerna? Dom som är inbyggda i systemet är nog med största säkerhet androids och inte SE's egna men iom att du har root så kan du ju oavsett lägga till /ta bort från systemet på egen risk såklart, samma med alarm, notifikationer etc etc.
    Hur det är med själva system apparna vet jag inte, stock rommen är känsligare och väntar själv på en lista på appar man kan ta bort säkert, miui kan man tydligen avinstallera original apps som vanligt.

11. Zanders

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag skrev en förfrågan här om du har lust att svara:
    https://swedroid.se/forum/56629-byta-ljudfiler-i-ray.html

Skulle gärna vilja se hur strukturen ser ut efter ljudchippet och om det går att byta ut nuvarande mot mer audiofila raka otillgjorda ljudkurvor eller rent av justera dom själv från början med nåt program. Upplever ljudet som mycket komprimerat och distat vid alla ljudnivåer, tröttsamt ljud till skillnad mot W995s ljudfiler jag hade innan på en annan telefon.
    Kanske filerna från live with walkman eller vad det hette passar?
    Men var finns dom i filsystemet?

12. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hjälp!

MIUI 1.10.21 RAY/ST18I/URUSHI
    1. Flashmode (vol.down(Green)).
    Flash SE firmware with FlashtoolX10 (SE Firmware FTF"Xperia Ray (ST18i)_4.0.2.A.0.42_CE")

2. Fastboot mode (vol.up(blue)).
    Flash new kernel (boot.img) with fastboot (Kernel boot.img\MIUI-1.10.21-Ray-Multilang\boot.img) - shift+right/leftmouse->cmd: flash boot boot.img

3. Reboot to CWM -> Install "MIUI-1.10.21_Xperia-Ray-MultiLang" ///
    Flash new MIUI rom with CWM (MIUI-1.10.21_Xperia-Ray-MultiLang)

4. Done.

Här har vi ju ganska tydliga instrutioner hur vi flashar och fastbootar och bla bla bla MEN så här gick det för mig:
    1. Problemfritt

2. Felmeddelande i CMD: boot.img är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil.
    Hmm DooMLorDs kernel gick alldeles utmärkt att flasha tidigare.
    Den är förövrigt fortfarande rootad (jag flashade om 2.3.3 från doomlords oc/uv kernel).

Hur fan flashar jag boot.img???? Just nu när hela luren är "som ny" så vill jag bara kunna flasha om boot.img, doomlords eller fxp så jag får miui eller kan återställa via cwn-vilket ligger på boot.img som enligt cmd inte ens blivit ändrad :ehm:
    Hajar noll?

EDIT: Den lyser blått men det står ingenting i enhetshanterare windows?
    EDIT #2: Jävla pajas fasoner, man var tvungen att kopiera "flash boot boot.img" från xda ist för att skriva just "flash boot boot.img" från mappen haha ja...

Last edited: 29 okt 2011
  13. MartyAB

MartyAB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

[SIC] Har du fått det till att fungera?

14. [SIC]

[SIC] Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nja lyckades få tillbaks doomlords kernel och återställa telefonen men vi får se om jag gör ett nytt försök.