"Det pratas om att folk som har installerat den rommen har fått sina gmail-konton kapade. Dessutom släpps inte MIUIs källkod vidare, vilket inte bara är lite suspekt utan också ett brott mot den licensmetod som används. Detta innebär att folk med bättre koll inte kan gå in och kolla vad som händer bakom skärmen. Det är dessutom ryktat om att loggarna inte loggar korrekt. Samt allmänna konspirationsteorier om att MIUI-rommen inte kan vara ideellt utvecklad eftersom det är så mycket arbete nerlagt. Man insinuerar att det är något större som ligger bakom och kanske samlar in information eller kapar e-postkonton." http://www.idg.se/2.1085/1.365403/android-och-sakerheten Håller ni med?
Jag körde MIUI på min Nexus One för ett tag sen och tror inte på detta ryktet. Alla mina konton är som de ska.
Om man ger den dära wallpaper appen med häftiga bakgrunder root rätigheter så får man skylla sig själv lite. Sen är det ju inte så många appar man behöver ge root heller. Själv har jag bara gett det till SuperUser, Clocksync och Titanium.
Även om artikelns innehål kanske inte stämmer till 100 angående MIUI så tror jag iallafall att själva grunden med detta ska tas på allvar. Detta är ett problem som ingen behövde tänka på för inte så länge sen, men det sprider sig.. så var försiktiga.. fast det är ni väl ändå.
Ja, kan ju inte finnas någon som jobbar gratis Tror han på idg behöver vidga sina vyer lite och upptäcka lite open source projekt
Hans arbetskollega kan ju introducera honom till GNU/Linux och skrivbordsmil.. *Host* fönstermiljön KDE.