Miui?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by MagLag, Aug 17, 2011.

1. MagLag

MagLag Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte prova Miui från ROM Managern...
    Men frågan är vilken variant man ska välja? Finns alla på svenska? Kan alla synkas via HTC Sync?

Någon som har erfarenhet av Miui, berätta! Bra & dåligt?

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Finns det någon MIUI rom som har svenskt språk? Högst osäker. Ingen ny version vad jag vet i alla fall. Gammal ja men det vill man ju inte ha! Kan man inte bara synca till HTC enbart om man kör Sense? Osäker på detta med men tror det är så. Exakt vad är det du vill synca till HTC?

Jag har bara kört MIUI i några dagar. Gillar den pga enkelheten att byta tema, även för individuella grejer och inte allt på samma gång. Högst anpassningsbar. Den har dessutom en del funktioner som andra roms inte har och den ser helt annorlunda ut i grunden.

Kör en backup på det du har och dra in den och lek och upptäck själv vad som finns. Det är roligt det :D

Lite mer tips o tricks här också:

MIUI Official Site
    MIUI: The guide - xda-developers
    Fascinate MIUI User Guide - xda-developers

3. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det där med HTC sync lär väl inte fungera om du inte kör sense(inte vad jag tror).

Jag kör XJ:s version och jag har faktiskt inget att klaga på och tro mig jag är väldigt kritisk och letar fel men jag har inte hittat något, inte som stör mig i alla fall. Sen vilken som är snabbast eller laggar minst går säkert att diskutera i all oändlighet men den rom som krigar stenhårt om bästa emot miui är oxygen.

Hur som helst det som kanske andra inte gillar är att den i standardutförande ser lite ut som iphone med bland annat ingen appdrawer. Jag gillar i och för sig att inte ha någon appdrawer då jag tycker det går snabbare att bläddra via skärmar istället. Sen kan man alltid installera en annan homereplacer som LPP, Go launcher osv osv... då får du ett annat utseende.
    Det som är det bästa är att alla menyer och och sms app samt telefonboken är så stiliga redan i standardutförande att inget behöver göras åt det. Alltså behövs inga substitut som handcent eller annan dialer då originalen är klockrena.
    Sen så finns det mängder med themes att ladda ner och icon-packs för att modda din lur med. Sen så kan du ändra ett befintligt tema redan via theme-manager och få det i princip hur just du vill att det ska se ut.

Sen angående en svensk miui så finns det inte ännu, men förhoppningen är attt det ska komma snart. Det finns en version(Galnet) som är på g men jag tror att det endast är till samsung lurar eller nåt liknande. Jag säger bara att prova innan du ratar bara för att det inte finns på svenska, du kommer att bli överraskad.

Partionera upp minneskortet och flasha in romen sedan. För att få cache och dalvik att hamna på sd-kortet gör du som det står i första posten i miui-tråden.

Till sist, vilken version är bäst? Finns inget svar där då det är samma rom från början. Jag kör med xj:s version då lang-packet redan ligger i romen och du slipper flasha två filer och det känns som om det är minst med fel i översättningen på xj:s version istället för den från miuiandroid.com. Sen har xj OTA-uppdateringar som laddas ner automatiskt till din lur när det finns att hämta så du slipper att hålla koll på när något nytt släppts. Sen så har xj fler mindre uppdateringar emellan de stora vilket känns som om xj lägger lite mer tid på att finslipa romen.
    Hur som helst, du kommer att bli riktigt nöjd... har du problem sen så kolla i miui-tråden där det mesta har avhandlats redan eller så försöker jag med andra miuianvändare att hjälpa dig så gott vi kan om frågan ställs i miui-tråden...