MK802 II problem

Discussion in 'TV' started by Mac, Jan 31, 2013.

1. Mac

Mac Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan inte få mitt micro sd-kort att fungera i min MK802 II, så jag kan inte göra så mycket mer än att ladda ner vissa appar och surfa på internet.

Jag hittar inte hur man formaterar kortet i inställningar, står att den stöder kort upp till 32gb och jag använder 8gb.
    http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/112879-kingston_microsdhc_8gb Köpte det kortet, vet inte om den inte klarar av just det kortet eller vad det kan vara för fel? Jag har även testat att formatera kortet på alla möjliga sätt på datorn med olika program.

Någon som haft liknande problem?

2. murak

murak Youth Droid Medlem

Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    kortet syns alltså inte om du går in i inställningar/setting? Under storage eller vad det nu heter.

3. Mac

Mac Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kortet visas, det står hur mycket plats det finns på kortet och så men det fungerar inte att spara något på det.
    Jag har formaterat det till både FAT32 och NTFS men den fungerar ändå inte.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/112879-kingston_microsdhc_8gb
    Jag köpte ovanstående micro sd-kort, kan det vara något med att själva kortet inte är kompatibelt med stickan? Vet inte hur känsligt det är med olika "klasser"?

Last edited: Feb 13, 2013
  4. murak

murak Youth Droid Medlem

Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Konstigt. Kan du läsa filer från det om du t ex lägger över en film från datorn? Hur beter sig kortet i en filhanterare, typ ES File Explorer?