Jag har en MK802 III och en IIIS och jag har problem med fullskärmsinställning på vissa spel och framförallt på viaplay (viktigast). Det blir en stor svart ram runt skärmen. Det spelar ingen roll om jag går ner till 720p, ramen är kvar. Netflix fungerar klockrent. Någon som har någon idé?
Jag lånar tråden (istället för att starta en ny). Min har fastnat i bootloop... Stängde av den precis som vanligt igår kväll, men idag när jag skulle starta upp den så fastnar den vid androidgubben. Han blinkar glatt åt mig men vägrar skicka mig vidare.
Kör du power via TV-USB eller via vanlig usb-laddare till vägguttag? Jag har haft diverse konstiga problem och inget blev bättre förrän jag tog ipadladdaren på 2.1A och anslöt. Har kollat och båda mina tv-apparater ger max 0.5A via usb-anslutning. Tror det är ganska vanligt, och därför förstår jag än mindre varför de marknadsförs och säljs utan extern powersupply när det i praktiken bara är ett fåtal tv-apparater vad det verkar som ger nog med kräm via USB?
Har du även kollat din tv:s inställningar? Det finns diverse lägen som kan påverka, såsom PC-läge och annat. Jag antar att du har ställt in HDMI-Scale i din device rätt för övrigt eftersom det fungerar som det skall i Netflix.
Jag kör med en extern laddare, kör med laddaren till min lumia 800. Har funkat utan problem i två dagar. Har haft lite flimmer på skärmen och så, men antog att det hade med kvalitén på HDMI kabeln som följde med att göra.