MKV på V10d 20110725

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Noiz, 13 aug 2011.

1. Noiz

Noiz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok.

Jag har försökt att läsa mig till här på Swedroid forum och på XDA.

Vissa säger att MKV fungerar med HW accelerering upp till 720p hp med uppdatering sedan 20110606.

Andra säger att MKV inte fungerar över huvudtaget med HW acc. Andra påstår att HW acc fungerar upp till 720p mp/lp. men inte högre.

Vissa använder standardspelaren eftersom den ursprungligen endast har HW accent överhuvudtaget oavsett filtyp.
    Andra använder tex rockplayer/moboplayer för att få mkv att fungera i både 480p och 720p. om det äd HW accent eller inte vet jag inte men det verkar fungera iaf.

Vad är det som gäller?
    fungerar MKV överhuvudtaget dvs 30p med flyt och subtitles?
    Är det SW eller HW?
    Vilken mediaspelare?
    Om det är HW, vilken mediaspelare och vilket baseband? O hur får man det att fungera?

Jag har senaste firmware; V10d 20110725
    men standard spelaren känner inte ens igen filen, den säger bara; fel filtyp.
    Mkv 720p hackar, fryser och pixeleras i många andra spelare som tex; rockplayer, mplayer, moboplayer,mm.
    hörde även at MXplayer stöder HW acc på tegra2. Men det programmet kan jag inte ens starta? Det installeras från app market. Det finns under inställningar/installerade program men INTE i app drawern. Går ej heller att tvinga den att starta filen i MXplayer via ES explorer då den inte ens dyker upp som alternativ för media spelare bland de andra mediaspelarna..

Vad gör jag för fel?
    Eller slår jag bara mitt huvud blodigt mot något som faktiskt inte fungerar?

Last edited: 13 aug 2011
  2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

På 10c var det så att om det inte funkade kunde man installera om 10c så började det makiskt funka. Iaf för mig. Det ska funka direkt i standardspelaren och i många andra spelare som man laddar ner kan man välja mellan hårdvaru eller mjukvaru uppspelning när man startar ett klipp.

Noiz gillar detta.
  3. Noiz

Noiz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ok. så det skall fungera med standardspelaren och HW borde även fungera i mxvideoplayer.

hur installerar jag om v10d? är det via OTA? går den att forcea på något sätt? eller är det "vol ner + on/off"?