Liten uppdatering i ärendet..
Efter att ha provat allt jag kunde komma på (tagit bort och laddat hem apn inställningar, lagt in inställningarna manuellt från telias sida, provat en total återställning, kört en reparations installation), tänkte jag att det var dags att ringa lite.
Efter att ha kastats mellan SEs support och Telias några gånger där det mest kreativa förslaget var att testa med ett annat simkort. Gick jag till teliabutiken där de skickade i ett kort de visste fungerade...nä det funkade inte heller.
Tänkte att jag provar med jobbets telenor-kort och jippie det funkade direkt! Slängde i mitt telia igen och fick mmset från telenor.
Men näe.. Kunde fortfarande inte skicka med telia i telefonen.
Ok..sätter i teliakortet i en gammal k700i. Funkar direkt efter att inställningarna har tagits emot...
Tog en tidig dag från jobbet och satte mig i telias kundtjänst och tänkte inte ge mig....efter att en stackare hade guidat mig en timme gav han upp och felanmälde det hela...detta var i onsdags.
Fick sms på torsdagen om "Hej, vill du kunna surfa mobilt och skicka mms är det viktigt att du sparar de nya inställningarna som snart skickas till dig. Mvh Telia".
Det kom aldrig några inställningar.....och gissa om det hjälpte att göra samma prosedur som jag beskrev tidigare... Nä. Suck. Skall sätta mig i Teliabutiken och matvägra...eller finns det något annat sätt?
Last edited: 19 februari 2011