Problem: Mms kommer inte fram....

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Matnil, 22 jul 2012.

1. Matnil

Matnil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon mer som har problem att skicka och ta emot mms? Får jag ett mms kommer ett medd och en text typ "ladda ner" men det går inte att ladda ner mmset och varken text eller bilder går att se.... C:a ett dygn senare kommer mmset igen och då lägger det sig på tiden för när det först skickades och det går att se.... Ungefär samma visa när jag skickar, står som har"sänder" men når inte mottagaren på länge....
    Kan det vara en inställning? Jag har kopplat bort 4g men sambon med likadan lur och 4g kvar har ibland samma problem...Tele2 båda

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

2. Xenorth

Xenorth Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick precis samma problem som dig innan jag bytte mobil. Men har inget svar på varför det blir så =/

3. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har det generellt svårt att skicka och ta emot mms om jag inte har datanätverksläge aktiverat. Om jag t.ex bara är kopplad på wifi. Då e de svårt. Kanske är det wifi som stör? Prova ha 3G eller 4G på när du hämtar eller skickar

4. Matnil

Matnil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hm, kan det vara wifi som stör? Krutet är att jag behöver wifi på hemma eftersom teckningen kan vara sådär....

5. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 596
    Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Det är ju bara att prova att testa och stänga av wifi och ställa dej där du får teckning och prova och skicka mms fungerar det då så vet du var problemet ligger, och är det så att det är wifi som stör så hade jag lämnat in den och få det fixat

6. Matnil

Matnil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

verkar inte vara så enkelt att det bara är wifi som stör... Provat lite utan wifi och mms går inte iväg ändå....
    Några förslag?Kan det vara någon inställning?

7. Matnil

Matnil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan det var något med apn? Ställde tillbaka till automatiskt 4g(*#2263#) och plötsligt går det i stort sett utan problem.... Men jag hade kvar tele2 4g apn även när jag kopplat bort 4g, allt funkade utom mms.... Ska man kanske oxå byta till 3g apn när man kopplar bort 4g?
    Ett annat problem jag märkt är att "paketdata" rutan i mobila nätverksinställningar ibland bockas av av sig själv och då funkar det inte heller att ta emot mms.... Någon mer som märkt detta?

8. Matnil

Matnil Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hm har nu haft 4g igång ett tag och det har funkar okej, MEN mms är det fortfarande ibland svårt att både ta emot och skicka.....
    Några fler idéer?