Är detta möjligt? För som jag förstår det så måste mobilt nätverk vara på för att jag skall kunna skicka och ta emot MMS. Då jag inte har något surfpaket på mobilen så vill jag inte riksera att det ligger något program och drar onödiga kostnader. Vet att det finns task killer mm. Men trodde det fanns enklare sätt att hålla koll på det. Har försökt leta efter liknande inlägg men inte hittat, kanske dålig på att söka och ber om ursäkt i så fall.
Prova APNdroid och bocka i rutan "Keep MMS enabled" och lägg sedan medföljande widget på skrivbordet för enkel åtkomst: http://www.appbrain.com/app/com.google.code.apndroid
Har man mobilt nätverk av så kan man ändå ta emot mms eftersom det aktiveras en kort stund för att hämta bilden. vilket kommer kosta pengar
Det här var nyheter för mig. Jag har aldrig betalat för att ta emot ett mms eller betalat extra för bandbredden när jag skickat.
Hade nog lite bråttom. Får det inte att funka ändå verkar det som. Väljer att Enable MMS men ändå går det att surfa? Det var inget vidare. Har dock inte startat om mobilen kanske det som skall göras? EDIT!! glöm det..en omstart gjorde susen