MMS-problem (känner mig lite dum)

Diskussion i 'Blade' startad av Skarek, 27 feb 2011.

1. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok. MMS & APN:er verkar vara ett återkommande problem. Jag får hur som inte mina mms att funka. Surfade runt lite på forumet, sökt lite men ej fått någon lösning.

Jag har en ZTE, utan root, Telia. Får inte iväg MMS och får inte in MMS (får SMS til Telias sida).
    Bland APN:er har jag 4 saker från början.
    • Halebop Internet *Grå plupp*
    • Telia Internet *Grön Plupp*
    • Halebop MMS
    • Telia MMS
    Dessa kan jag inte editera, eller ta bort vad jag märker. Kan välja mellan Halebop internet & Telia Internet, Telia är valt. Kan ej välja nått med MMS.

Igår provade jag att först lägga till en ny APN, Namnad Telia SE MMS (enligt telias rekommendation (även om det visst inte ska spela någon roll).
    Jag gjorde inställningar enligt WIKI:n & Telias hemsida:
    http://kig.telia.se/kig/telia.se/images/smartphones/android_settings_mms.png

Starta om. Funka inte.

Hittade Denna tråden och gjorde DreamHawks inställningar. Funkar inte heller.

I messages får jag ett litet brev med en röd klocka (som visar kl 3) jämte mina mms i några timmar, sen får jag veta att det ej gått iväg och klockan byts till en varningstriangel.

Vad gör jag för fel. Vad är det för solklart jag glömt aktivera? Ska man på något vis välja vilken MMS-apn som ska användas eller testar telefonen alla?

2. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ringde telia. De hade självklart aldrig hört talas om problemet. De blev förvirrade över att jag har 4 låsta APN jag ej kan ändra i. Har ni andra det? Fattar inte var Halebop kommit ifrån, och varför jag ej kan ta bort det.

Hur som. Ett långt samtal med Telia, men ingen lösning.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

3. lojsan

lojsan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Testa ladda hem APN Backup & Restore från market, välj delete APN's,
    därfter lägg in dina APN'er igen manuellt via WIKI'n eller via FAQ'n.

5. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för Apptipset. Nu lyckades jag bli av med alla APN iaf. Lagt till nya & startat om. Internet funkar, men hur bli det med MMS:en måntro. Nu får vi se om det blir någon bättring. Hitentills har inte några MMS gått iväg. Hur lång tid brukar det ta tills brevet med den röda klockan försvinner från mms?

Vilket APN för MMS tror ni mest på? Telias förslag, FAQ;ens förslag eller Dreamhawks förlag? Mest inlogg & lösen som skiljer dem åt.

Last edited: 28 feb 2011
  6. InZanity

InZanity Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har precis samma problem och efter MYCKET testande så har ja faktiskt gett upp...till slut bad telia mig att skicka ett mail till ZTE i kina, vilket jag har gjort och efter ett par mail till där ja skrev ner problemet, modellkod osv osv så har ja inte hört nått från dom på 2 veckor

7. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Har du kollat så att MMS är aktiverat på "Mina sidor" på telia.se ?

testa smsa "mms" till 4466(kan vara 4477 med), utan "" dårå.

Skarek gillar detta.
  8. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du är min hjälte!!!!! Heja dig!!! Gjorde som du sa och nu funkar det. Heja Telia som berättade att allt var som det skulle med mitt konto och allt var i ordning.... Men icke... Nu producerar de ett nytt sim-kort åt mig i onödan...Ett SMS senare och det funkar...

Last edited: 1 mar 2011