MMS-problem

Diskussion i 'Hero' startad av bilmatta, 24 sept 2009.

1. bilmatta

bilmatta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har problem med att skicka mms med min hero. Jag har kollat på olika apn inställningar och liknande här på forumet men jag tror inte det är problemet.

Mitt problem är snarare så att om jag startar om telefon kan jag utan problem skicka och ta emot mms. Men säg att jag låter telefon vara igång en dag och sen bestämmer mig för att skicka ett nytt mms, nu tycker man ju att detta borde fungera perfekt, men icke. Efter att telefonen varit påslagen några timmar hamnar alla mms jag försöker skicka i utkorgen och står som "ej levererade". Startar jag om telefonen igen så kan den leverera mms igen och tömma utkorgen, men efter några timmar så slutar det fungera igen.

Någon som har någon aning vad som kan vara fel? Eller någon annan som har samma problem?

Last edited: 24 sept 2009
  2. dangli

dangli Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har också problem med min Hero och MMS, både hämta och ta emot, info och tips mottages tacksamt.

3. bilmatta

bilmatta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tog kontakt med support. De bad mig göra en total återställning av telefonen, vilket jag gjorde. Samma problem som innan kvarstår dock. Först fungerar det att skicka mms, men efter några timmar fungerar det inte längre, förutom om jag startar om telefonen.

4. Peter

Peter Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Provade på min och märkte att jag har samma problem. Störigt att man inte får en notification att det inte gick att skicka. Nu måste man gå in i konversationen för att se att det misslyckades. Kör senaste orginalromen med medföljade sms/mms programmet.