Fråga: MMS Problem

Diskussion i 'Xperia V' startad av pj87, 27 jul 2013.

1. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Bara jag som har problem att skicka MMS?
    Skickar jag en bild/film så står den bara på skickar, startar jag om telen så skickas den iväg.
    Kan ta 3-5 dagar tills bilden skickas lika som att den skickas direkt om jag inte startar om.
    Nu på sistonde har jag fått starta om den 2-3 ggr för att den ska skickas iväg
    Nån som har samma problem eller vet nån lösning?

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nej, men jag har fortfarande samma problem med onödig nerskalning av kvalitén på det jag skickar. Alltså, bilden skalas ner till runt 300KB innan man skickar bilden, men likt förbannat skalas bilden ner ytterligare och kommer fram till mottagaren på ca 50KB. Har testat. Det blir så även hos mig. Problemet finns vad jag förstått just nu bara med Sony/Ericsson lurar. Har haft detta problem sedan 2010 och 3 är inte så snabba på att hitta felet.

3. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Bump!
    Ingen som har samma problem eller vet vad jag ska göra åt det.
    Har föräldrarna 20 mil bort och en nyfödd bebis så blir jag skickar några mms i veckan å skulle vilja få det att funka.

4. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har inte dit problem tyvärr.

Skickat från min LT25i med Tapatalk 4

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    En snabb och enkel workaround är att använda mail istället. MMS strular på mängder av olika sätt. Mail fungerar så gott som alltid och det finns inga egentliga storleksbegränsningar på vad du vill skicka. Att det även är helt gratis är ju en bonus också.

6. Bully

Bully Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 3
    ROM:
    Standard
    En vän till mig hade ett liknande problem, vilket löstes med ett sim kortsbyte.
    Hon kunde skicka 1 av 8 mms och när hon fick mms så tog det 1-2 dygn efter att dom skickats.
    Den lokala Telia butiken testade lite och bytte sedan ut simkortet vilket löste alla problem.

7. dragontrumpetare

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Synd att detta med SIM-kortsbyte inte verka funka för mig. Har bytt SIM-kort flera gånger mellan 2010-2013 och problemet för mig är fortfarande kvar. Det kan inte längre bero på att det är fel på luren, eftersom det nu har funnits för mig på flera lurar ifrån Sony/Ericsson lurar. Problemet ligger i på mitt abonnemang någonstans. Är helt säker på detta. Inte första gången mitt abonnemang fungerar lite lustigt. Tekniker har nollställt det t o m en gång och lagt på tjänst, för tjänst igen manuellt för att det ett tag inte funkade som det skulle. Så troligen är det något som har med att mitt nummer är porterat ifrån Halebop en gång i tiden. Varför jag tror att problemet ligger i just mitt abonnemang är för att jag helt enkelt verka vara ensam om detta problem med att bilder som skickas via MMS blir förminskade till runt 50KB. Jag vet att 3 haft problem med det med Samsunglurar också, men har inte hört så mycket om det på länge. Så för Samsung-lurar verka problemet fixat.

8. pj87

pj87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

e7andy: jo d e sant men alla ja skickar till har inte så dom kan se mailen i telen utan måste kolla på datorn och det kan va en bild ja vill dom ska se direkt.
    Har även gratis mms (eller mer än jag gör av med iaf) så lika bra att utnyttja det.

Bully: aha kan va det :) har ju klippt ner mitt sim då jag väntade på mitt nya som inte kom sen struntade jag i det då det funkade. Ska testa.