MMS-problemet vid WiFi.

Diskussion i 'Hero' startad av Hrodgar, 8 mar 2010.

1. Hrodgar

Hrodgar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upptäckte just en konstig sak i min hjälte som jag inte direkt hittat svar på genom att läsa på forumen.

Saken är att jag kan inte skicka eller få MMS när jag är uppkopplad över WiFi!
    Först när jag stänger av WiFi tankar den hem eller sänder MMSet.
    HUR kan detta vara?

Jag har testat både genom vanliga meddelandeprogrammet och Handcentprogrammet.

Är det något annat program jag kan använda mig av eller ska jag vända mig till Tre och se om det räcker med nya inställningar fån dem angående MMS?
    De verkar ju inte sälja Androidmobiler så det kanske blir kenpigt.
    Allt annat funkar som det ska på min mobil, vad jag upptäckt än så länge.

Men MMSen måste man ju få att funka oberoende av om man är WiFikopplad eller ej! :ehm:

2. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
  3. Hrodgar

Hrodgar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, men det enda som hände för mig var att jag plötsligt fick bättre täckning istället.

MMSen kommer fortfarande inte ut eller in, jag har en arbetsmobil jag testsänder med.

Det lustiga är att inkommande MMS bara ligger i väntan till jag stänger av WiFi, men utgående MMS försvinner.

I denna tråden; http://community.sprint.com/baw/thread/23095 hittade jag att fler har exakt samma problem, men lösningen är allt från att fabrikuppdatera, byta, be om inställningar o allt möjligt! *förvirrad*

Får väl ringa Tre imorrn o fråga vad de vet, men det verkar ju väldigt konstigt att något som alla andra operativsystem och telefontillverkare klarar funkar INTE på en Hero? Varför skulle 3Gnätverket sluta vara uppkopplat bara för att man kopplar upp WiFi? :(

Tacksam för all er hjälp, jag letar vidare så gott jag kan på min sida, men Android är helt nytt för mig!

4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har samma problem med min Hero... Jag har Tele2 som operatör, så det är inte Tres fel. Jag brukar lösa det genom att sätta på flygplansläget och sen stänga av det igen, och sen skicka mmset igen, det brukar lösa problemet.