MMS stöds inte av nätverket

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av matejak, 28 jan 2020.

1. matejak

matejak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

Kan inte skicka/ta emot MMS, får "MMS stöds inte av nätverket". Problemet är inte fel inställningar i APN (op halebop). Har varit i kontakt med halebopsupporten flera gånger. Inget fel i abonnemang etc och har garanterat rätt parametrar. Gjort allt vad supporten föreslår och lite till. Testat en mängd varianter på inställningarna också men spelar egentligen ingen roll vad jag ändrar, samma fel hela tiden. Tyder på att det blir något fel innan APN accessas. Startar om mobilen vid varje ändring. Har inte wifi på och naturligtvis mobildata aktiverat. Inget fel på SIM-kortet, fungerar att skicka MMS med det i annan mobil. Fungerar inte att skicka MMS med ett SIM-kort från annan mobil där det går att skicka MMS. Användare standard meddelandeapp.
    Allt detta tyder på att felet finns i min mobil. Finns speciell hårdvara i mobilen för MMS som kan gå sönder? Programvara brukar inte gå sönder och har skickat MMS förut efter senaste androiduppdateringen (8.0.0). Detta problem upptäckte jag för någon vecka sen men kan förstås ha funnits en längre tid.

Någon som har en ide om vad det kan vara för fel?

/Mats

2. matejak

matejak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Case solved, felet var inte i min mobil utan i min sambos (nya) halebop abonnemang som inte var korrekt uppsatt hos halebop map MMS. Blev lite lurad eftersom hon har en iPhone och det fungerade för henne att skicka och ta emot MMS till/från andra men det visade sig att de hon skickade till resp tog emot från också hade en iPhone och då fungerar det ändå eftersom iMessages använder surf om inte MMS-tjänsten ok. När hon skickade till mig som har Samsung eller jag skickade till henne fungerade det inte. Så kan det gå.

/Mats