mms strul med telia

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av pwallin4, 24 jul 2010.

1. pwallin4

pwallin4 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lyckas inte få igång mms tjänsten trots jag lagt in inställningarna enligt telias hemsida. Någon som har några tips?

2. vildtrapper

vildtrapper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aldrig behövt göra några inställngar i x10m , legend el desire dom hämtar det vid 1:a start. Jag iof har bara fasta abonnemang ej kontantkort, vid update som blåst lur samma sak har hänt dom hämtar själv.

Sent from my E10i using Tapatalk

3. Aez

Aez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade samma problem med min, jag fick dels inte igång mms och kunde inte heller logga in på Android market. Efter ett tags sökande efter svar på nätet lutade allt mot att enda sättet att få det att fungera var genom att grundinställa telefonen och göra dessa inställingar vid första uppstarten när man blir tillbedd att göra det. Detta fungerade klockrent för mig i alla fall. Av någon anledning fungerar det inte för alla att göra dessa inställningar vid ett senare skede trots att man kan.

Om MMS har fungerat på tidigare telefoner så är det formodligen detta som är problemet. Så mitt råd är grundinställa telefonen och låta telefonen hämta MMS och GPRS vid första uppstarten, det bör fungera efter det. Samt skapa kontot på Google...

4. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan prata i nattmössan nu, men prova att stänga av telefonen och sen med telefonen avstängd sätta i laddaren. När jag gör det med min mini så bootar den nämligen upp direkt och frågar efter språk och om den ska hämta inställningar etc, precis som vid första uppstarten.

5. pwallin4

pwallin4 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat det ni skriver men det funkar inte. Telia har inga grundinställningar för x10 mini ännu. Några mer funderingar?