Mms utomlands?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av senar, 3 sept 2012.

1. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Varför kan jag inte skicka mms till min polare i Sydafrika? SMS verkar gå bra. Har halebop rubbet och SGS 3. Tack på förhand.
    P.S Dessutom är det en väldans fördröjning på sms:en ibland helt slumpvis (inom Sverige) både till och från mig. D.S.
    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 3 sept 2012
  2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kan din kompis ta emot MMS från andra, är det bara MMS från dig som krånglar? Har din kompis ett svenskt eller utländskt mobilnummer?

Det gällande SMSen, är det oavsett till/från operatör eller är den en och samma oepratör det krånglar med?

3. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det blir problem när jag skickar. Det står nått i stil med: servern kan inte nås. Han har utländskt nr. Vanligt SMS verkar fungera.
    På andra frågan så tror jag det gäller olika operatörer, till mig oftast. Senast gällde det halebop till halebop. Då fick jag en serie meddelanden flera dagar efter (typ 5 av de10 skrivna inom samma kvart).

Last edited: 4 sept 2012
  4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du varit i kontakt med Halebop ang detta? Det låter som något de behöver felsöka eftersom det fungerar ibland med SMSen. Med MMSen så kan du ju kolla om du har de korrekta APN inställningarna :)

senar gillar detta.
  5. acr

acr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

MMS är typ bara populärt i Sverige. Bara för att SMS fungerar betyder det inte att MMS ska fungera.
    Mitt förslag är att du tittar på Telia/Halebobs hemsida och tittar på ifall de ens har MMS-avtal med operatören i Sydafrika. Vet du inte vilken operatör din vän har i Sydafrika så fråga eller regga ett konto på International numberin plans (https://www.numberingplans.com/).

Har du fördröjda SMS från svenska nummer eller bara utländska?
    Har du fördröjda SMS från svenska nummer hade jag testat SIM-kortet i en annan telefon för att se ifall problemet kvarstår.