Verkar inte kunna "downloada" mms. Har telia o mms inställningarna ser ut att stämma. Väljer man Download så står det Downloading ett tag, följt av "Downloading of message <subject> from <contact> was unsuccesfull." Några tips?
problem som jagat mig om nätterna på min magic me faktiskt. tar ett tag åsså vips kommer skiten ner. Men vem skickar mms nu för tiden )))
Okej, så verkar itne vara ett modell specifikt problem då... Okej att bild kvaliten är så där, men till den typen mottagare man skicka mms till så duger det. O det gör mms fortfarande oslagbart på den fronten...
jo iden bakom mms är klart nice men kostnaden och just problemen att ens öppna den tycker jag är lite segt.
Hittills har MMS funkat utmärkt för mig. Något jag aldrig lyckades få igång på min ADP. (Skam på mig!)
Har det fungerar direkt med de inställningarna som finns automatiskt, eller har ni fått fixa o trixa?
YES! Hitta andra/gamla inställningar för Telia, de funka direkt! Det som skiljer är mms-porten. Name: Telia MMS APN: mms.telia.se Proxy: <Not set> Port: <Not set> Username: mms Password: telia Server: <Not set> MMSC: http://mmss/ MMS proxy: 193.209.134.132 MMS port: 8080 MCC: 240 MNC: 01 APN type: mms
Även jag har Telia och inte vill MMS:en laddas ned. Problemet är att jag inte hittar var jag ska skriva in allt det där ni pratar om?!