mobil beställd. nästa, surfplatta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Theo, 18 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Theo

Theo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja då var en ny mobil på ingång.. samsung galaxy s2 och det är dags att bestämma sig för vilken surfplatta som är bäst för mina behov.

Motorola Xoom vs. Samsung Galaxy tab 10.1

Enda sedan årsskiftet har jag haft ögonen på xoom. Men nu eftersom valet av mobil föll till samsung så började jag fundera på om jag inte ska ge samsung galaxy tab en chans. Jag har läst recensionen, men den innehåller ingen jämförelse mot xoom.

Finns där någon fördel att ta plattan i samma fabrikat som mobilen, mer än det rent estetiska att det står samsung på båda? Finns det någon nackdel med att ha olika? Galaxy tab saknar både usb och kortläsare vilket jag ser som en kraftig nackdel... men hur funkar det egentligen? någon form av usb måste den väl ändå ha om man ska kunna koppla den till en dator?

Jag äger en ny samsung ledtv (har inte modellnummer i huvudet)och snart även en sgs2, missar jag något om jag väljer en xoom? minsta lilla är intressant att veta, jag inte är så insatt i tex DLNA eller vad det heter.

Naturligtvis ska jag dra in till butik och klämma på båda, men man kan tyvärr inte alltid lita på försäljares kunskaper så vill fråga här med

Last edited: 18 aug 2011
  2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Samma prestanda i dom båda, dock så ska samsungen ha en bättre skärm. Sen är ju samsungen lättare. USB har den ju men liknande den som är på i-produkterna fast inte exakt likadana.
    Det du missar är ju att samsung-plattan kan du använda som fjärrkontroll till tv:n om den har wi-fi, men det kan du även använda S2:an till.

Vad är det du vill göra med plattan? Om det är film du vill köra så rekomenderar jag en galaxy tab 7" i stället då den spelar highprofile vilket ingen annan platta på marknaden verkar göra, möjligtvis iPad inte lika koll på den.

3. Theo

Theo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad jag vill göra? Tanken är att ersätta den bärbara datorn som sjunger på sin sista vers. Slösurfa, kolla email, läsa och kommentera på forum, slänga iväg några kommentarer på facebook, youtube, läsa nyheterna.. men även viss editering av pdf-er och annat mindre arbete som inte kräver att jag drar igång stordatorn.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.